سرمربی کشتی ناشنوایان: برای دفاع از قهرمانی به مسکو می رویم

سرمربی کشتی ناشنوایان: برای دفاع از قهرمانی به مسکو می رویم

2 خرداد 1397

«پژمان درستکار» : اردوی تیم های جوانان و بزرگسالان کشتی آزاد ناشنوایان از اسفند ماه آغاز شد و تاکنون سه اردو را پشت سر گذاشتیم که آخرین مرحله از امروز (سه شنبه) آغاز می شود.


وی اظهار داشت: خوشبختانه ملی پوشان طی این مدت روند رو به رشدی را داشتند و هر چند در شهرستان ها با محدودیت و مشکلات تمرینی مواجه بودند، اما اردوهایی که در تهران برگزار شد، شرایط تمرین و حتی تغذیه شرایط بهتری داشت و امیدوارم که در اردوی پایانی که به نوعی حساس ترین مرحله اردو است، ملی پوشان با شرایط عالی وارد مسابقات شوند.


وی در خصوص برخی مشکلات از جمله کمبود نفرات برای تکمیل کردن تیم کشتی فرنگی ناشنوایان به منظور حضور در رقابت های جهانی گفت: با توجه به محدودیت ها و پشتوانه های این بخش از جامعه ورزشی و همچنین تجربه حضور در بازی های المپیک ناشنوایان و اشراف به مشکلات این چنینی سبب شد که با برنامه ریزی، خیلی سریع ترکیب نهایی تیم کشتی آزاد را مشخص کنیم.


دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا در سال های 2001 و 2003 افزود: برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در بازی های المپیک 2017 ناشنوایان به مسکو می رویم، اما روس ها به عنوان میزبان مسابقات، خیلی خوب هستند و فکر می کنم که با آمادگی کامل در مسابقات حضور خواهند یافت و ما نیز کار خودمان را می کنیم و به دنبال بهترین نتیجه هستیم.


وی ادامه داد: فدراسیون با توجه به گستردگی فعالیت ها با برخی محدودیت ها و مشکلاتی مالی مواجه بود که برای آماده سازی تیم ها و جذب حامیان مالی، عظیم بابایی و مهدی اسدبیگی شهردار و معاون مالی و اداری شهرداری منطقه 6 تهران بدون هیچ چشم داشتی، از نظر اسکان، غذا و فراهم کردن البسه ورزشی، تیم های کشتی آزاد و فرنگی جوانان و بزرگسالان ناشنوایان را حمایت کردند.


درستکار بیان داشت: مشکلاتی نیز برای اعزام برخی نفرات و کادر فنی تیم های کشتی اعزامی به روسیه وجود داشت که با حمایت رییس فدراسیون ناشنوایان و همیاری مسوولان شهرداری منطقه 6 این مشکل نیز مرتفع شد.


وی در پاسخ به سوال در مورد همکاری فدراسیون کشتی برای آماده سازی تیم ها، گفت: با فدراسیون کشتی ارتباط خاصی نداریم. یکی از مراحل اردوی تیم های کشتی آزاد و فرنگی جوانان و بزرگسالان در آکادمی شهید رضایی مجد تهران و با حمایت «محسن کاوه» مدیریت این مجموعه برگزار شد که ملی پوشان تمرینات متنوعی شامل بدن سازی، ایستگاهی و مرور فن در این آکادمی داشتند.


سرمربی تیم کشتی آزاد ناشنوایان ادامه داد: ورزشکاران ناشنوانا ضمن آنکه محدویت دارند، محدود، محروم و بسیار مظلوم هستند؛ چرا که با تمام وجود تلاش دارند تا پرچم کشورمان را در میادین بین المللی به اهتزاز در آورند.


این ملی پوش سال های دور کشتی آزاد ایران خاطر نشان کرد: به همین دلیل از مسوولان وزارت ورزش و جوانان می خواهیم که در بحث اهدای جایزه همان طور که قهرمانان ورزشی در مسابقات جهانی و المپیک و یا حتی پارالمپیک را مورد توجه قرار می دهند، قهرمانان ناشنوا را نیز هم طراز آنها ببینند تا سبب دلگرمی این ورزشکاران و خانواده هایشان شود
سومین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی ناشنوایان جهان روزهای در رده های سنی جوانان و بزرگسالان روزهای 20 تا 30 خرداد ماه در شهر ولادیمیر روسیه برگزار می شود.


تیم کشتی آزاد ناشنوایان ایران در بازی های المپیک 2017 ناشنوایان که در سامسون ترکیه برگزار شد با 2 مدال طلا، یک نقره و سه برنز قهرمان شد و در پیکارهای جهانی سال 2017 تهران نیز با یک طلا، سه نقره و دو برنز بعد از ترکیه به نایب قهرمانی دست یافت.


**ترکیب تیم کشتی آزاد جوانان
57 کیلوگرم: رضا علی نژاد (خراسان رضوی)
61 کیلوگرم: خشایار قیصری فیروز (مازندران)
65 کیلوگرم: ناصر کریمی (خراسان رضوی)
70 کیلوگرم: عرفان توتونچی (کرمانشاه)
74 کیلوگرم: حمیدرضا کنعانی (مازندران)
79 کیلوگرم: حمیدرضا خواجه (خراسان رضوی)
84 کیلوگرم: سید علی عباسپور (اصفهان)
92 کیلوگرم: علی شکیبازاده (آذربایجان غربی)
97 کیلوگرم: مهدی ملکوتی اصل (اردبیل)
120 کیلوگرم: سعید فروتن نژاد (همدان)
داود رخش خورشید (سرمربی)، سامان مردانی، ایرج طهماسبی، سید جلال عسگری، احسان درستکار و حسین غلامزاده (مربیان)



**ترکیب تیم کشتی آزاد بزرگسالان
57 کیلوگرم: محمد سیاهوشی (همدان)
61 کیلوگرم: کیوان رستم آبادی (کرمانشاه)
65 کیلوگرم: امیر صمدی پیرغیبی (کرمانشاه)
70 کیلوگرم: حسین نوری داشلجه (اردبیل)
74 کیلوگرم: حسین دریکوند (لرستان)
79 کیلوگرم: سعید یونسی هیسکندی (اردبیل)
86 کیلوگرم: محسن منوچهر تلوری (زنجان)
92 کیلوگرم: محمد رسول قمرپور (البرز)
97 کیلوگرم: اکبر صابری (مرکزی)
120 کیلوگرم: محمد محبوبی جوقان (تهران)

پژمان درستکار (سرمربی)، رضا نوذر ایرانی، عظیم سبزوار و قاسم علی عسگری (مربیان)
 
 
منبع :ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است