جشنواره هنرهای تجسمی معلولان در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

جشنواره هنرهای تجسمی معلولان در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

8 خرداد 1397

 علی عرب نژاد در کمیسیون مناسب‌سازی خراسان جنوبی بیان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی با حضور ۳۵۰ نفر از سطح کشور در مردادماه سال جاری در استان برگزار می‌شود.

 

وی توانمندسازی معلولان و مناسب‌سازی را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: رونق بازار و هتل‌ها از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

عرب نژاد با اشاره به برنامه‌های جانبی این جشنواره بیان کرد: افتتاح کافه هنر معلولان و نمایشگاه هتلینگ ویژه این قشر از جمله برنامه‌های جشنواره است.

 

وی ادامه داد: در راستای برگزاری نمایشگاه هتلینگ، کارهای هنری معلولان در اتاق‌ها و دیوارهای هتل سپهر نصب می‌شود تا مورد بازدید افراد شرکت‌کننده در جشنواره قرار گیرد.

 

عرب نژاد با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری جشنواره لحاظ شده است، افزود: ۱۰۰ ناوگان حمل‌ونقل برای معلولان و مسئولان شرکت‌کننده در جشنواره پیش‌بینی‌شده است.

 

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام‌شده در راستای مناسب‌سازی بیان کرد: طی سال گذشته ۴۸۹ میلیون ریال اعتبار برای مناسب‌سازی محیط زندگی ۱۶۳ معلول هزینه شده است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت مناسب‌سازی شهری بیان کرد: باید موسسه‌ای برای نظارت بر رعایت استانداردها تشکیل شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در این جلسه بیان کرد: باید مراکز درمانی برای معلولان و بیماران نخاعی مناسب سازی شود.

 

کاظم قائمی ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از مراکز درمانی، بیماران باید پله های زیادی را برای درمان طی کنند که شایسته نیست.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است