احتمال کاهش تعداد ورزشکاران اعزامی به جاکارتا

احتمال کاهش تعداد ورزشکاران اعزامی به جاکارتا

27 خرداد 1397

رضایی،درباره آخرین وضعیت کاروان اعزامی ایران به بازی های پاراآسیایی 2018 اندونزی گفت: فهرست مقدماتی ورزشکاران اعزامی در 12 رشته ورزشی بسته شده و تنها در رشته بوچیا (ورزش توپی) که در گروه حمایتی قرار دارد، منتظر دریافت سهمیه «وایلد کارت» برای نخستین بار در این بازی ها هستیم.


وی تکلیف وضعیت این رشته را 15تیر ماه امسال از سوی فدراسیون جهانی اعلام کرد. البته احتمال حضور ورزشکاران این رشته در جاکارتا 50 درصد است.


عضو افتخاری هیات اجرایی کمیته پارالمپیک گفت: راهبرد این کمیته اعزام رشته های مدال آور است و در این زمینه سخت گیرانه تصمیم می گیرد زیرا بازی های پاراآسیایی محل تجربه اندوزی نیست و چه بسا احتمال ریزش نفرات اعزامی به این دوره از بازی ها وجود دارد.


رضایی که سقف کاروان اعزامی به این دوره از بازی ها را 400 نفر عنوان کرده است، می گوید: از این تعداد حدود 80 ورزشکار زن و 190ورزشکار مرد و بقیه کادر فنی و سایر همراهان هستند که ترکیب نهایی ورزشکاران اعزامی با توجه به حضورشان در رویداد های مختلف جهانی و آسیایی 20تیرماه اعلام می شوند.


سومین دوره این بازی ها 12 تا21مهرماه امسال و با حضور سه هزار و 589ورزشکار از 43 کشور قاره کهن و در 18 رشته ورزشی به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد.

** پاداش پای سکوی پاراآسیایی اعلام می شود
سرپرست کاروان اعزامی ایران به پاراآسیایی درباره پاداش پای سکوی مدال آوران در جاکارتا اعلام کرد که در نشست دوشنبه آینده در جلسه هیات اجرایی کمیته پارالمپیک نهایی و مشخص می شود.



** تلاش بانوی کماندار برای حضور در بازی های آسیایی
رضایی در بخش دیگری از این گفت وگو درباره آخرین وضعیت حضور «زهرا نعمتی» بانوی کماندار طلایی ایران در بازی های آسیایی 2018 اندونزی گفت: این بانوی المپیکی و پارالمپیکی از ورزشکاران موفق ایران است و به دلیل توانمندی هایی بالایی که دارد به سهم خود همکاری های لازم را برای حضور این بانوی ورزشکار در بازی های آسیایی 2018اندونزی خواهیم داشت.


گفته می شود با توجه به اختصاص تنها یک سهمیه از سوی کمیته ملی المپیک به رشته ریکرو بانوان برای شرکت در بازی‌های آسیایی جاکارتا، کماندار اعزامی به این رقابت‌ها باید در انتخابی تیم ملی شرکت کند تا نماینده این رشته به جاکارتا مشخص شود که نام نعمتی در این فهرست قرار دارد.



** ساره به خواست خود غیرمتمرکز تمرین می کند
سرپرست کاروان اعزامی ایران به جاکارتا درباره اردوهای تیم های ملی اعزامی به اندونزی توضیح داد: این اردوها به دو صورت متمرکز و غیر متمرکز برگزار می شود که در برخی رشته ها اردوها غیرمتمرکز است و کمیته پارالمپیک هزینه این اردوها را پرداخت می کند.


رضایی در پاسخ به پرسشی که چرا «ساره جوانمردی» بانوی تیرانداز معلول ایران که بیش از چهارماه به «تنهایی» اردو نشینی کرده، مدتی در تمرینات تیم ملی حضور ندارد، گفت: خانم جوانمردی بنا به خواسته خود تصمیم گرفت تا غیر متمرکز تمرین می کند.


وی در ادامه گفت: وقتی که فدراسیون مبنا و معیار انتخاب یک مربی را بر پایه شاخص های کمیته پارالمپیک می گذارد، ورزشکاران باید به آن تمکین کنند. پارالمپیک برای انتخاب مربی شاخص های متعددی دارد که فدراسیون هم در انتخاب مربی می توان پیشنهاد دهد اما همیشه پارالمپیک تایید کننده است. پس انتخاب مربی به این دو برمی گرد که در این زمینه ها سلیقه ها متفاوت است.


عضو افتخاری هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک این را هم گفت: اما تلاشی کنیم همه سلیقه ها را در نظر بگیریم و یک مربی خوب بتواند ورزشکاران را هدایت کند. حال برخی اوقات اختلاف سلیقه وجود دارد که با مدیریت کردن برطرف می شود.



** حقوق مدال آوران بزودی پرداخت می شود
رضایی از پرداخت حقوق مدال آوران طلا و نقره و برنز طی امسال خبر داد و گفت: مدال آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب معادل یک سال، شش ماه و سه ماه حقوق دریافت می کنند که به زودی پرداخت می شود.



** تلاش والیبال نشسته ها برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو
مدیر تیم های ملی والیبال نشسته مردان درباره اعزام تیم به مسابقات قهرمانی جهان هلند اظهارداشت: این رویداد برای ما مهمتر از بازی های پاراآسیایی است زیرا در این رقابت ها نخستین سهمیه تیمی پارالمپیک 2020 توکیو توزیع می شود.


رضایی گفت: در این رویداد تیم ملی زنان و مردان حضور دارند و سه تیم برتر به همراه تیم میزبان سهمیه مستقیم توکیو را کسب می کنند و اگر تیمی سهمیه موفق به کسب سهمیه نشود در بازی های پاراآسیایی فرصت برای کسب سهمیه دارد.


این رقابت ها از 24 تیرماه تا دوم مردادماه در شهرهای مختلف هلند برگزار می شود.


دبیرکل کنفدراسیون والیبال نشسته آسیا درباره ترکیب تیم افزود: از 18بازیکن دعوت شده در تیم ملی 12 نفر انتخاب شدند که پس از پایان ششمین مرحله اردو به هلند اعزام می شوند و میانگین سنی تیم 28سال و نیم است.


رضایی اضافه کرد: ترکیب تیم در جاکارتا بین 30الی 40درصد تغییر خواهد کرد و با میانگین سنی 24تا 25 سال اعزام می شوند اما میانگین سنی تیم در پارالمپیک 2020 را با 28سال ونیم حفظ خواهیم کرد.


به گفته وی در این رویداد 16 تیم از مردان و 16 تیم از زنان حضور دارند که بوسنی، روسیه، مصر و برزیل حریفان قدرتمند والیبال نشسته مردان ایران هستند.


مدیرتیم های ملی والیبال نشسته مردان در پایان گفت: اکنون پنج هزار و 200 والیبالیست در کشور داریم که از این تعداد یکهزار نفر در بخش زنان و چهار هزار نفر در بخش مردان هستند و 35 درصد ورزشکاران به این رشته روی آورده اند.

 

والیبال نشسته مردان در پارالمپیک 2016 ریو با شکست حریف سنتی اش بوسنی و هرزگوین برسکوی قهرمانی ایستاد .
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است