کشتی گیر کرمانشاهی نایب قهرمان ناشنوایان جهان شد

کشتی گیر کرمانشاهی نایب قهرمان ناشنوایان جهان شد

28 خرداد 1397

هرمز نوروزی نژاد : کیوان رستم آبادی کشتی گیر توانمند کرمانشاهی تیم ملی آزاد ناشنوایان ایران بود که پس از یک دور استراحت، با سه پیروزی و یک شکست عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد.


وی ادامه داد: رستم آبادی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف حریفی از کشور روسیه رفت و توانست با برتری پنج بر یک به مرحله بعد صعود کند.


نوروزی نژاد افزود: کشتی گیر وزن 61 کیلوگرم ناشنوایان ایران در دور سوم نیز موفق به شکست 6 بر 2 حریفی از گرجستان شد تا به مرحله نیمه نهایی راه یابد.


رئیس هیات ورزش های ناشنوایان کرمانشاه گفت: در دیدار ماقبل فینال نیز که عصر امروز (یکشنبه) برگزار شد، رستم آبادی توانست 15 بر 2 از سد حریف مغولستانی بگذرد تا فینالیست شود.


وی با بیان اینکه کشتی گیر کرمانشاهی تیم ملی در دیدار فینال و نهایی با حریفی از ترکیه مسابقه داد، گفت: این دیدار در نهایت با حساب 11 بر 7 به سود کشتی گیر ترکیه ای پایان یافت تا رستم آبادی به مدال نقره بسنده کند.


نوروزی نژاد در ادامه به نتایج امیر صمدی دیگر کشتی گیر کرمانشاهی حاضر در مسابقات ناشنوایان جهان اشاره و اظهار داشت: وی در دیدار نخست خود قاطعانه و با حساب 10 بر صفر برابر حریفی از آذربایجان صاحب برتری شد.


رئیس هیات ورزش های ناشنوایان کرمانشاه تصریح کرد: صمدی که نماینده وزن 65 کیلوگرم ایران در مسابقات ناشنوایان جهان بود مسابقه دوم خود را مقابل حریف مغولستانی ضربه شد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.


وی در پایان گفت: تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان کشورمان در پایان مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی روسیه برگزار شد، با کسب پنج مدال طلا ، یک نقره و 2 برنز و 193 امتیاز برای اولین بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد، تیم های ترکیه با 193 امتیاز و روسیه نیز با 180 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

در استان کرمانشاه حدود یک هزار ورزشکار ناشنوا در رشته های مختلف فعالیت می کنند که از این تعداد 60 درصد آن ها را بانوان و 40 درصد را نیز آقایان تشکیل می دهند.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است