پیشگیری از تولد نوزادان معلول با آگاه سازی مردم

پیشگیری از تولد نوزادان معلول با آگاه سازی مردم

17 تیر 1397

 مریم بیدخام مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در بازدید از مرکز توانبخشی معلولان ذهنی بهزیستی ضمن تقدیر از تلاش های مددکاران و کارکنان این مجموعه اظهار کرد: بخش قابل توجهی از معلولیت های ذهنی یا تولد نوزادان معلول به دلیل عدم دانش کافی خانواده ها و ازدواجهای فامیلی است که آگاهی بخشی و اطلاع رسانی  به خانواده ها در این خصوص ضروری است.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: نقش سازمان های مردم نهاد در ارتقای جایگاه و فعالیت های اداره بهزیستی بسیار مهم و موثر است.

 

 بیدخام تاکید کرد: باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کرد تا دیگر شاهد پدیده فرزند معلول حاصل از ازدواج فامیلی در جامعه نباشیم.

 

وی از اداره بهزیستی به عنوان متولی اصلی نگهداری معلولان ذهنی یاد کرد که همواره سعی خود را معطوف نگهداری و درمان این افراد کرده و در این راه از هیچ گونه تلاشی کوتاهی نکرده است.

 

این مسوول همچنین در بازدید از کمپ ترک اعتیاد بانوان افزود: از عوامل موثر گرایش بانوان به مواد مخدر نداشتن مهارت های لازم، احساس بازنده بودن در رقابت های شغلی، احساس ناامنی، خشم و بی اعتمادی است.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین عنوان کرد: تنها راه پیشگیری از اعتیاد بین نوجوانان و بانوان، عزم جدی نهادها، سازمان ها و تشکل های مردمی است به گونه ای که همه خود را در این زمینه مسوول بدانند.

 

بیدخام ابراز کرد: برای حمایت از بانوانی که پس از ترک اعتیاد مکانی برای زندگی ندارند، با همکاری شهرداری قزوین مکانی با عنوان گرمخانه برای آنان پیش بینی شده است که باید تلاش کنیم با اقدامات حمایتی شرایط برای بازگشت افراد بهبود یافته به خانواده هایشان فراهم شود.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های کمپ باید  آموزش و توانمند سازی باشد خاطرنشان کرد: ساماندهی اشتغال معتادان بهبود یافته امری ضروری است.

 

این بازدید با حضور سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مهدیه سادات قافله باشی رییس  کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین و علیرضا وارثی مدیرکل اداره بهزیستی استان قزوین انجام شد.

 

منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است