80 درصد تجهیزات توانبخشی تولید داخل است

80 درصد تجهیزات توانبخشی تولید داخل است

25 تیر 1397

 حسین نحوی نژاد  در نشست خبری افزود: تولیدکنندگان تجهیزات توانبخشی برخلاف تجهیزات پزشکی محدود هستند و شمار واحدهای بزرگ در این زمینه از 70 موسسه فراتر نمی رود.


وی ادامه داد: در توزیع تجهیزات توانبخشی با دو مشکل اعتبارات ناکافی و نحوه تهیه و توزیع روبرو هستیم و گاهی مورد انتقاد قرار گرفته ایم که وسیله تهیه شده توانبخشی برای افراد دارای معلولیت مورد تائید نیست؛ بنابراین به صورت آزمایشی، امکان انتخاب تجهیزات توانبخشی را به معلول داده ایم و موسسات معتبر را نیز به آنان معرفی می کنیم.


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: از سال گذشته اعتبار لوازم بهداشتی مانند سوند و پانسمان را از تجهیزات توانبخشی مانند ویلچر و سمعک جدا کرده و محاسبه کرده ایم که به طورمثال یک فرد دچار قطع نخاع (عمده مصرف کنندگان لوازم بهداشتی این قشر هستند) ماهانه به چه مقدار از این لوازم نیاز دارد که به رقم 100 هزار تومان رسیده ایم.



* اختصاص سالانه 500 هزار قوطی شیر رایگان به نوزادان بهزیستی
حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در این نشست گفت: سالانه 500 هزار قوطی شیر رایگان از وزارت بهداشت می گیریم که اولویت اول ما برای توزیع این قوطی ها برای شیرخوارگاه ها است و مابقی را به خانواده های چندقلو نیازمند اختصاص می دهیم.

 

وی افزود: ماهانه به ازای هر قل به خانواده چندقلوها 33 هزار تومان می دهیم و اگر موردی مراجعه کند به ویژه در مورد چندقلوها، حمایت های ویژه ای به آنان ارائه می دهیم.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است