حضور کودک معلول در فینال جام جهانی مسئولیت اجتماعی را یادآوری می کند

حضور کودک معلول در فینال جام جهانی مسئولیت اجتماعی را یادآوری می کند

26 تیر 1397

سعید فانی : هرچند رقابت های جام جهانی برای ورزشکاران سالم از نظر بدنی برگزار می شود اما حضور یک کودک معلول سوار بر ویلچر در دیدار نهایی جام جهانی می تواند باری دیگر مسئولیت اجتماعی ما در قبال معلولان را یادآوری کند.


مدیر انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس منطقه جنوب اظهار داشت: پیام مهم دیگر حضور این کودک معلول این بود که زمینه های حضور معلولان و افراد کم توان در عرصه های مختلف جامعه باید فراهم باشد و هیچ عاملی نتواند مانع حضور این افراد در مجامعی مانند ورزشگاه ها شود.


فانی اظهار داشت: این شرایط برای معلولان در داخل کشور فراهم نیست و به دلیل نگرش های منفی موجود و همچنین فراهم نبودن زیرساخت ها ازجمله مشکلات مربوط به معماری و نامناسب بودن محیط اماکن تفریحی ، ورزشی و گردشگری و حتی سطح شهر بسیاری از معلولا،ن خانه نشینی را بر حضور در این اماکن ترجیح می دهند.


وی ادامه داد: با وجود قوانین و مصوبه ها و بخشنامه های متعدد در این خصوص از جمله قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در کشور هنوز به دلایل مختلف از جمله عدم وجود ضمانت های اجرایی شرایط لازم برای افراد کم توان فراهم نشده است.


عضو هیات مدیره جامعه معلولان استان فارس گفت: با تمامی این محدودیت ها هنوز معلولان در عرصه های مختلف علمی، ورزشی ، فرهنگی و اجتماعی دارای چهره های شاخصی هستند که نشان از توانمندی و اراده والای این قشر دارد.


فانی افزود:ورزشکاران معلول ایرانی در میدان های ورزشی بین المللی در رشته های مختلف جزو برترین مدال آوران بوده و همواره سعی برآن داشته اند تا این کمبودها و محدودیت ها مانعی در برابر رشد و پیشرفت آنان نباشد.


وی اظهار داشت: این در حالی است که بخش عمده بودجه ورزشی کشور در مورد افراد سالم هزینه شده و چه بسیار افراد کم توانی که مجبور شده اند با هزینه های شخصی در مسابقات ملی و بین المللی حضور پیدا کنند.


تیم ملی فرانسه شامگاه یکشنبه در دیدار پایانی رقابت‌های جام جهانی، با نتیجه 4 به 2 کرواسی را مغلوب کرد و قهرمان این رقابت ها شد.


حضور کودکان در کنار فوتبالیست های حاضر در این رقابت ها از حاشیه های جالب توجه این گونه رقابت ها است که اهمیت توجه به نسل آینده را یادآوری می کند.

 

در دیدار نهایی جام جهانی 2018 روسیه، حضور یک کودک معلول بر روی ویلچر در جلوی بازیکنان تیم ملی فوتبال فرانسه، توجه ها را جلب کرد.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است