غربالگری اختلالات شبکیه چشم برای بزرگسالان اجرا شود

غربالگری اختلالات شبکیه چشم برای بزرگسالان اجرا شود

1 مرداد 1397

ابراهیم جعفرزاده پور : برخی اختلالات بینایی مانند اختلالات شبکیه وابسته به سن است که با افزایش امید به زندگی و جمعیت سالمندی در کشور بیشتر می شود.


وی اظهار داشت: در مناطق دورافتاده و محروم و حتی در شهرهای بزرگ به رغم وجود امکانات بهداشتی و درمانی، به دلیل افزایش سن و کم شدن جمعیت جوان، در سال های آتی اختلالات مربوط به شبکیه چشم شیوع قابل توجهی خواهد یافت؛ از این رو ضروری است دست اندرکاران بهداشت و درمان به سلامت مردم توجه کنند و در این زمینه برنامه های ملی ارایه شود.


عضو انجمن اپتومتری ایران تصریح کرد: چشم از مهمترین و حساس ترین اعضای بدن است؛ از این رو، افراد نیز باید به سلامت چشم خود اهمیت دهند و به صورت دوره ای توسط اپتومتریست معاینه شوند.


جعفرزاده پور با بیان اینکه عدم تشخیص زودهنگام و درمان نشدن مشکلات بینایی، برای کشور و خانواده ها هزینه بر است، گفت: بیماری آب مروارید یکی از مهمترین اختلالات بینایی است که اگر به موقع درمان نشود، تبدیل به آب سیاه شده و با از بین رفتن عصب چشم، فرد نابینا می شود.


وی افزود: این مساله مشکلات زیادی را برای جامعه به وجود می آورد و نگهداری، حمایت و درمان مبتلایان به اختلالات بینایی ناشی از سن پرهزینه خواهد بود.

 

گزارش ها نشان می دهد، 285 میلیون کم‌بینا و نابینا و 39 میلیون نابینای مطلق در جهان وجود دارد که 90 درصد از این افراد که دچار مشکلات شدید بینایی هستند، در کشورهای جهان سوم با کیفیت پایین زندگی می‌کنند و 65 درصد کسانی که دچار مشکلات بینایی هستند، بیش از 50 سال سن دارند.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است