اجرای تئاتر معلولان ایرانی در مهم ترین جشنواره جهان

اجرای تئاتر معلولان ایرانی در مهم ترین جشنواره جهان

8 مرداد 1397

 گروه تئاتر «پاپیون» که پیش از این با هنرمندی هنرمندان معلول در عرصه های داخلی و خارجی تئاتر خوش درخشیدند این بار با نمایش «صندلی ها» نوشته اوژن یونسکو و کارگردانی حسین رحیمی به تهیه کنندگی کمپانی آرتستان پاریس در جشنواره تئاتر آوینیون فرانسه روی صحنه رفت.

 

این نمایش که پیش از این در جشنواره های فجر پلاس، بلاروس و لهستان روی صحنه رفته و موفق به کسب ٣ جایزه بزرگ جشنواره شده بود، این بار در جشنواره آوینیون اولین روز اجرای خود را در سالن تئاتر شاپو قوژ به پایان برد.

 

حسین رحیمی مدت ١٧ سال است با افراد آسیب پذیر اجتماع مانند انواع معلولان به تولید تئاتر مشغول است، به گفته این کارگدان حدود ١٥٠٠ گروه تئاتر از سراسر دنیا در این جشنواره شرکت کرده اند که نمایش «صندلی ها» با بازی معلولان ذهنی و جسمی حرکتی قرار است ٨ شب در این فستیوال روی صحنه برود.

 

حسین رحیمی درباره هدف از این اجراها گفت: حضور بازیگرانم و نشان دادن توانایی آن ها و مسیری که برای آن ها انتخاب کردیم جهت یکسان سازی بشر و قدرت تئاتر در تمامی انواع بشر است.

 

مهران قندهاری، شیرین ایزی و یحیی توسلی بازیگران این گروه هستند که سعید حسنلو به عنوان سرپرست و مشاور کارگردان و محمد ایمانی به عنوان رئیس کمپانی آرتستان این گروه را همراهی می کنند.

 

 

منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است