صمیمی: به دنبال عنوان سومی در پاراآسیایی جاکارتا هستیم/ کمبودها را مرتفع می‌کنیم

صمیمی: به دنبال عنوان سومی در پاراآسیایی جاکارتا هستیم/ کمبودها را مرتفع می‌کنیم

16 مرداد 1397

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان در نشست خبری که امروز در محل این فدراسیون برگزار شد، با اشاره به این که تا زمان اعزام تیم‌ها به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا تمام کمبودها و مشکلات ورزشکاران اعزامی را مرتفع خواهیم کرد، گفت: تلاشمان بر این است تا کاروان آماده‌ و خوبی را راهی بازی‌های آسیایی جاکارتا کنیم.

 

 حمیدرضا صمیمی، در نشست خبری  که امروز (سه‌شنبه) در محل فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار شد، ضمن تبریک روز "خبرنگار"، افزود: امسال دو رویداد بسیار مهم را پیش رو داریم که اولین رویداد بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا و سپس چهلمین سال فجر انقلاب است. سعی ما بر این است تا بتوانیم بعد از حضور موفق در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، چهلمین روز جشنواره انقلاب اسلامی را که در دهه فجر امسال در قالب جشنواره برگزار خواهد شد به شکل خوبی بر پا کنیم.

 

وی گفت‌: فدراسیون جانبازان و معلولان بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و رییس جمهور تلاشش بر این است تا بتوانیم جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را در قالب برنامه‌های منسجم و هماهنگی داشته باشیم و با هدف اشاعه فرهنگ ورزش در سطح کشور در ۱۸ رشته ورزشی در بخش زنان و مردان بر پا کنیم. در این جشنواره 6500 نفر از ورزشکاران جانباز و معلول در بخش پیشکسوتان، رده سنی بزرگان و جوانان حضور خواهند داشت که از این تعداد ۷۷ درصد را مردان و ۲۳ درصد از آن را زنان در رشته‌های مختلف در جشنواره شرکت خواهند کرد. افتتاحیه این جشنواره بهمن ماه در ورزشگاه آزادی خواهد بود که سعی داریم جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را با برپایی این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

 

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان در ادامه‌ درباره جایگاه ایران در این دوره از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، خاطر نشان کرد: نگاه کمیته‌ ملی پارالمپیک در این دوره از بازی‌ها حفظ جایگاه چهارم و ارتقای آن تا جایگاه سوم است. البته با توجه به این که سایر کشورها نیز برنامه‌های وسیعی برای ارتقای جایگاه خود در بازی‌های پاراآسیایی دارند، با سیاستی که کمیته‌ ملی پارالمپیک در این دوره از بازی‌های پاراآسیایی دارد، تلاش شده است تنها کسانی به این بازی‌ها اعزام شوند که شانس کسب مدال طلای آنها بالا است تا بتوانیم جایگاه بهتری را در این دوره از بازی‌های پاراآسیایی داشته باشیم. به‌ هر حال امیدوارم که بتوانیم در این دوره از بازی‌ها عملکرد موفق‌تری نسبت به دوره قبل داشته باشیم.

 

صمیمی همچنین درباره انتقاد برخی از رشته‌های اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی  در مورد کمبود امکانات و تجهیزات، بیان‌ کرد: سعی ما بر این است تا بتوانیم مشکلات و کمبودهایی  که در برخی از رشته‌ها همچون دوچرخه‌سواری و یا بسکتبال با ویلچر بانوان وجود دارد را مرتفع کنیم و بتوانیم شرایط خوبی را برای ورزشکاران این دو رشته ایجاد کنیم. البته طی قولی  که به بازیکنان بسکتبال با ویلچر درباره تامین امکانات و تجهیزات آنها داده‌ایم، سعی خواهیم کرد در اردویی که پیش رو دارند ویلچرهای خوبی را در اختیار آنها قرار دهیم تا مشکلات تجهیزات آنها را مرتفع کنیم. در رشته دوچرخه‌سواری نیز طی نشستی که با رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری داشتیم، این توافق صورت گرفته است که بعد از بازی‌های آسیایی تجهیزات و لوازم آنها را به صورت امانت بگیریم و در اختیار ورزشکاران پاراآسیایی قرار دهیم تا بتوانند در فاصله ای که تا شروع بازی‌های پاراآسیایی دارند، مشکلی از نظر آماده سازی خود برای حضور در این بازی‌ها نداشته باشند.

 

وی ادامه‌ داد: طی صحبتی که با سازنده‌های داخلی انجام داده‌ایم ، سعی داریم در برخی از رشته‌ها همچون بسکتبال با ویلچر، ایرادات و کمبودهایی که وجود دارد را از طریق سازنده‌های داخلی آنها مرتفع کنیم و بتوانیم ابزارهایی که در سطح استاندارد قرار دارد را تهیه و در اختیار ورزشکاران قرار دهیم. همچنین در رشته دوومیدانی و در ماده دیسک نیز به دنبال آن هستیم تا تولیدات به صورت داخلی داشته باشیم. همچنین با دو تیم شرکت دانش بنیان مذاکراتی برای تولید نیزه در ابعاد مختلف انجام داده‌ایم تا بتوانیم احتیاج های خود را در این زمینه  مرتفع نماییم.  بنابراین سعی خواهیم کرد تا زمان اعزام تیم‌ها به بازی‌های پاراآسیایی نیازها و کمبودها را شناسایی و هر چه‌ سریع‌تر آنها را مرتفع کنیم.

 

صمیمی در ادامه‌ درباره لغو برخی از اعزام‌ها از سوی شورای برون مرزی برای حضور تیم‌ها در کمپ‌های تمرینی در خارج از کشور، خاطر نشان کرد: شورای برون مرزی تا به امروز همکاری خوبی با فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک داشته است و مشکلی در این زمینه  وجود ندارد. به‌ هر حال ما برای این که بتوانیم تدارکات آماده سازی تیم‌های خود را به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا فراهم کنیم، تلاش می‌کنیم با وجود تمام محدودیت‌ها تیم‌های خود را در قالب مسابقاتی که در سطح آسیا و جهان برگزار می‌شود، اعزام کنیم تا تدارکات خوبی برای آماده سازی آنها قبل از اعزام به این بازی‌ها فراهم شود. 

 

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان، اظهار کرد: ما حتی در برخی از استان‌ها که ورزشکارانمان با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه هستند، با مدیر کل ورزش آنها وارد مذاکره شدیم تا بتوانند اردوهای خود را در استان‌هایی که از نظر امکانات و تجهیزات مشکل خاصی ندارند و شرایط خوب و ایده الی برای برگزاری اردوهای تمرینی دارند، به صورت غیر متمرکز تمرینات خود را پیگیری کنند تا مشکلی برای آماده سازی خود برای شرکت در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا نداشته باشند.

 

صمیمی درباره حضور زهرا نعمتی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، خاطر نشان کرد: زهرا نعمتی، یکی از ورزشکاران فوق ستاره‌ ما است و توانایی حضور در هر دو رویداد را دارد. بنابراین بعد از این که از بازی‌های آسیایی برگشت، اردوهای وی در تهران پیگیری خواهد شد تا با آمادگی خوبی راهی بازی‌های پاراآسیایی شود. وی در حال‌ حاضر از شرایط روحی خوبی برخوردار است و ما امیدواریم در هر دو رویداد بتواند جایگاه خوبی را کسب کند.

 

صمیمی درباره وضعیت مرتضی مهرزاد و امکان خط خوردن او از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، گفت‌: وی یکی از بهترین بازیکنان والیبال نشسته است و ضمن این که  برند ما نیز محسوب می‌شود، البته این امکان وجود دارد که در برخی از رشته‌های تیمی بازیکن دچار فراز و فرود شود. همچنان که مهرزاد در مسابقات جهانی والیبال نشسته که در تبریز برگزار شد از آمادگی خوبی برخوردار نبود، اما در جهانی هلند بار دیگر شایستگی خود را ثابت کرد. به‌ هر حال حضور و یا عدم حضور وی بستگی به نظر سرمربی دارد تا عملکرد وی را تا بازی‌های پاراآسیایی مورد بررسی قرار دهد. همه ما علاقه‌مند به این ورزشکار هستیم و توانایی او را می دانیم. به‌ هر حال سرمربی است که نظر می‌دهد چه کسی به پاراآسیایی اعزام شود و یا برود.

 

وی درباره اعتبارات فدراسیون نیز، خاطر نشان کرد: خوشبختانه فشار خاصی از نظر بودجه نداریم و طی قولی که کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان دادند ۷۰ درصد بودجه تا پایان شهریور ماه به ما اختصاص داده خواهد شد.

 

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان درباره تغییرات در برخی از روسای انجمن‌ها و این  که آیا این تغییرات تاثیر منفی در عملکرد رشته‌های اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا نخواهد داشت، بیان‌ کرد: انجمن های ورزشی ما باید برنامه محور باشند و ما باید سعی کنیم نظارت خوب بر روی عملکرد آنها داشته باشیم. ما از روسای انجمن ها خواستیم تا برنامه‌های خود را اعلام کنند و اگر مشکلی است، دفاع کند. در شورای راهبردی که در فدراسیون تشکیل دادیم سعی کردیم هشت تا از ۱۶ انجمنی که فعالیت دارند را تغییر دهیم و مابقی را نیز ابقا کردیم. البته هر سه ماه یک بار عملکرد آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد و در حال‌ حاضر حکم هیچ کدام از آنها قطعی نیست. تا پایان بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا بعد از بررسی عملکرد آنها حکم آنها به عنوان رییس انجمن ابلاغ خواهد شد.  

 

صمیمی در ادامه‌ با بیان این که هیچ گونه بازیکن سالاری در رشته تیراندازی وجود ندارد، اظهار کرد: اگر بعد از تغییر رییس انجمن تیراندازی سرمربی این تیم نیز استعفا داد بدین منظور نبود که ما از عملکرد امیری راضی نبودیم. ما دوست داشتیم رییس انجمن را تعویض کنیم، اما حاضر به کناره‌گیری سرمربی این تیم نبودیم. حتی من طی نشستی که با امیری داشتم از او خواستم به عنوان سرمربی هدایت تیم را با رییس انجمن جدید بر عهده بگیرد، اما وی خواستار این بود که با رییس انجمن قبلی به کار خود ادامه‌ دهد. به‌ هر حال ما در هیچ رشته ورزشی معلولان به ویژه‌ در رشته تیراندازی بازیکن سالاری نداریم و اگر به تک ستاره‌ای همچون ساره جوانمردی و یا سمیرا ارم اجازه می‌دهیم که به صورت انفرادی در شهرستان‌های خود تمرینات خود را پیگیری کنند به خاطر این است که ساره جوانمردی بنا به گفته امیری از نظر فنی چیزی کمتر از او ندارد که بخواهد بار فنی را افزایش دهد. وی در حال‌ حاضر همانند سیامند رحمان تمرینات انفرادی خود را با مربی که ما در اختیار آنها قرار داده‌ایم، به صورت غیر متمرکز در شهرستان‌های خود پیگیری می‌کند تا نزدیک به اعزام همراه سایر ورزشکاران به جمع ورزشکاران ملحق شود. به اعتقاد من این امر به معنی بازیکن سالاری نیست ،‌ بلکه توانایی این بازیکنان در حدی است  که می‌توانند به صورت انفرادی و بدون حضور در تمرینات گروهی بار فنی خود را افزایش دهند تا بهترین شرایط را در پاراآسیایی داشته باشند. همان طور که تا به امروز این مساله را ثابت کرده‌اند و در مسابقات مختلفی که اعزام شده‌اند توانسته اند به نتایج خوبی دست پیدا کنند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است