توانمند سازی و ایجاد اشتغال از اهداف مهم طرح C.B.R است

توانمند سازی و ایجاد اشتغال از اهداف مهم طرح C.B.R است

16 مرداد 1397

 مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه طرح در پی تحققC.B.R حقوق و فرصتهای برابر، توانمند سازی، ارتقاء کیفیت زندگی، برای معلولان روستائی است افزود: توانمند سازی و ایجاد اشتغال فرد معلول از اهداف مهم طرح توانبخشی مبتنی برجامعه است .

 

 این مقام مسئول  مهم ترین مأموریت C.B.R را توانمند سازی افراد معلول ،خانواده های آنان و جامعه محلی از طریق افزایش آگاهی ، ارتقاء ، مشارکت ، کاهش فقر و فراهم نمودن نیازهای اساسی جهت دسترسی به بهداشت ، آموزش و فرصت های معیشتی مددجویان عنوان نمود و خاطر نشان کرد : فعالیتهای C.B.R در ۵ چارچوب ماتریس  تحت عنوان سلامت ، آموزش ، معاش ، اجتماعی ، توانمند سازی در زمینه سلامت ، ارتقاء سطح سلامت فردی ، پیشگیری ، مراقبتهای پزشکی و توانبخشی فرد مطرح می باشد.

 

 وی از دیگر فعالیتهای این طرح به آموزش معلول ، اعضاء خانواده و جامعه محلی ، توسعه مهارتهای فردی ، خوداشتغالی ، خدمات مالی و حمایت های مددکاری برشمرد و گفت:  در ماتریس معاش به توسعه مهارتهای فردی ، خوداشتغالی ، اشتغال دستمزد برای خدمات مالی و حمایت های مددکاری و در مولفه اجتماعی به روابط ازدواج و خانواده ، سرگرمی ، اوقات فراغت و ورزش و موضوع عدالت اجتماعی تأکید نمودند
 

 محمدی فراهم کردن ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که این امر می‌تواند با ارائه آموزش‌های مهارتی اشتغال پایداری را برای فرد معلول فراهم کند.

 

 وی با  بیان اینکه سال گذشته 634 هزار و 992 نفر تحت پوشش برنامه های  C.B.R قرار گرفتند ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار برای  توانمندی معلولان  از مهم ترین اهداف این طرح بشمار می آید.

 

 مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه تعداد 44 نفر از تسهیلگران در برنامه های توانبخشی مبتنی بر جامعه حضور دارند  تصریح نمود:در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که این امر می‌تواند با ارائه آموزش‌های مهارتی لازم  برای فرد معلول ایجاد نمود.

 

 وی با بیان اینکه ارائه وسایل کمک توانبخشی، ایجاد اشتغال و توانمندسازی معلولان از جمله رویکرد طرحCBR است، یادآور شد: در این راستا ارائه تمامی هزینه‌ها توسط این نهاد حمایتی برای معلولان در نظر گرفته می شود.

 

 وی با اشاره به اینکه 2 گروه خودیاردر طرح C.B.Rتحت نظارت بهزیستی فعالیت دارند گفت: توانبخشی مبتنی بر جامعه به دنبال تغییر نگرش منفی نسبت به معلولان و ورود آن‌ها به صحنه اجتماعی از طریق تقویت توانمندیهایشان است.

 
منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است