یوسف‌زاده: امید به کسب یک مدال طلای جودو در پاراآسیایی جاکارتا داریم

یوسف‌زاده: امید به کسب یک مدال طلای جودو در پاراآسیایی جاکارتا داریم

20 مرداد 1397

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان گفت: در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا از بین ۷وزن اعزامی به این بازیها، امید به کسب یک مدال طلا داریم.

 

محمدرضا حاج یوسف‌زاده  درباره وضعیت جودوکاران اعزامی به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا اظهار کرد: تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان در ۷ وزن (۶۰ کیلوگرم میثم بنی‌طبا، ۶۶کیلوگرم رضا غلامی، ۷۳ کیلوگرم علی خجسته، ۸۱ کیلوگرم امید جعفری، ۹۰ کیلوگرم وحید نوری، ۱۰۰کیلوگرم احسان موسی‌نژاد و ۱۰۰+ کیلوگرم محمدرضا خیرالله زاده) در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا شرکت می‌کند که در حال حاضر هیچ مشکل آسیب‌دیدگی نداریم و تیم از نظر بدنی و تکنیکی و تاکتیکی در شرایط بسیار خوبی بسر می‌برد.

 

وی از اعزام تیم جودو به یک کمپ تمرینی در آذربایجان در اواخر مرداد خبر داد و گفت: البته اعزام تیم به این کمپ تمرینی بستگی به موافقت شورای برون مرزی دارد که اجازه حضور تیم جودوی نابینایان و کم‌بینایان را در این کمپ تمرینی بدهد یا خیر؟ به هر صورت تیم آذربایجان از جودوکاران قوی و صاحب عنوان برخوردارست و تمرین با این تیم می‌تواند شرایط خوبی را برای جودوکاران ایران در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا رقم بزند. امیدوارم شورای برون مرزی با این سفر که هزینه زیادی را نیز به دنبال ندارد، موافقت کند تا ما بتوانیم قبل از اعزام به جاکارتا، شرایط تمرینی خوبی را برای جودوکاران نابینا و کم‌بینا فراهم کنیم.

 

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان تصریح کرد: برای آماده‌سازی تیم ملی جودو تاکنون یازده مرحله اردو را پشت سر گذاشتیم که در صورت موافقت شورای برون مرزی ۲ اردوی دیگر تا زمان اعزام خواهیم داشت، در غیر این صورت ۴ مرحله اردو تا زمان اعزام به جاکارتا برگزار خواهیم کرد.

 

یوسف‌زاده همچنین درباره حضور علی خجسته جودوکار وزن ۷۳ کیلوگرم در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی گفت: علی خجسته هرچند به نظر می‌رسد از نظر ظاهر سالم است و مشکل خاصی ندارد، اما در کلاس‌بندی پزشکی در کلاس B۳ قرار دارد و دارای نقص عضو از ناحیه چشم است. بنابراین همانند سایر رشته‌ها که ورزشکاران معلول می‌توانند در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی حضور پیدا کنند، خجسته نیز در بازیهای آسیایی در وزن ۶۶ کیلوگرم و پاراآسیایی در  وزن ۷۳ کیلوگرم با حریفان خود به رقابت خواهد پرداخت. البته ۹۰ درصد قوانین در رقابت‌های جودوی افراد سالم و معلول یکسان است و جودوکار کم‌بینا کمترین مشکل را از نظر اجرای قوانین در جریان بازیهای آسیایی خواهد داشت.

 

وی در پایان پیرامون این پرسش که چقدر امید به کسب مدال در ۷ وزن اعزامی به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا دارید، افزود: در تمام اوزان امید به کسب مدال داریم، اما این که بگویم رنگ مدال‌ها چگونه خواهد بود بستگی به جدول مسابقات دارد. به هر صورت با توجه به عملکرد جودوکاران در طی یازده مرحله اردویی که برگزار کردیم، امید به کسب یک مدال طلا از بین ۷ جودوکار اعزامی به این بازی‌ها داریم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است