توسعه مراکز توانبخشی یک اولویت سازمان بهزیستی است

توسعه مراکز توانبخشی یک اولویت سازمان بهزیستی است

5 شهریور 1397

 افروز صفاری فرد  در مراسم افتتاح یک مرکز توانبخشی در قزوین افزود:امروزه فعالیت‌های توانبخشی یکی از نیاز‌های بسیار ضروری جامعه است و به ‌همین دلیل سازمان بهزیستی در نظر دارد در هر شهرستان یک مرکز توا‌بخشی راه‌اندازی کند.


صفاری‌فرد گفت: سالانه اعتبار قابل توجهی برای گسترش مراکز توانبخشی در کشور تخصیص داده می ‌شد اما امسال به‌ دلیل مشکلات اقتصادی افزایش اعتبار در این زمینه صورت نگرفت.


وی افزود: سازمان بهزیستی با وجود شرایط و تنگناهای موجود همچنان به شکل مطلوبی در حال خدمات رسانی است ولی باید به لحاظ کمیت نیز فعالیت‌های سازمان توسعه یابد.


مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه فعالیت توانبخشی به مراکز روزانه خلاصه می شود افزود: برای اینکه ورودی مراجعان به مراکز شبانه روزی کمتر شود باید فعالیت توانبخشی در مراکز روزانه به شکل مناسبی تری انجام شود.


وی عنوان کرد: به دلیل تنگناهای اعتباری امکان افزایش کمی مراکز وجود ندارد ولی باید برای افزایش کیفیت از طریق بسته‌های آموزشی یکسانی که در اختیار مراکز قرار می‌گیرد اقدام کنیم.


صفاری‌فرد اضافه کرد: این فعالیت از سال گذشته برای مراکز ذهنی روزانه در برخی از استان‌ها شروع شد و امسال در حال توسعه آن به سایر مراکز هستیم.


وی یاد آور شد: تلاش داریم که چنین بسته آموزشی‌ را برای مراکز اوتیسم و مراکز خانواده و کودک ناشنوا در کلیه فعالیت‌ها تهیه کنیم.


صفاری‌فرد با بیان اینکه عمده مشکل سازمان بهزیستی برای تامین تجهیزات پزشکی است افزود: در این زمینه جلساتی با تولید کنندگان و واردکنندگان به ویژه در زمینه سمعک و تجهیزات بینایی با شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد و اغلب آنها موضوع افزایش نرخ ارز و تورم موجود در تجهیزات پزشکی را مطرح ساختند.


مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اضافه کرد: امسال وضعیت اقتصادی خاصی بر کشور حاکم شد و سازمان بهزیستی به عنوان جزیی از جامعه بیش از سایر سازمان‌ها از وضع موجود تاثیر پذیرفت.


وی ادامه داد: جامعه هدف بهزیستی عموما افراد زیر خط فقر هستند و کوچکترین بحران اقتصادی در زندگی آنها تاثیر گذاشته و در فعالیت‌های بهزیستی نیز منعکس می‌شود.

 

در ادامه با حضور ایشان 17 واحد مسکن دو معلولی تحت پوشش بهزیستی ، یک مرکز جسمی و یک مرکز سالمندان روزانه به بهره برداری رسید.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است