دانش آموزان با نیازهای ویژه از خدمات حمایتی بهره مند می شوند

دانش آموزان با نیازهای ویژه از خدمات حمایتی بهره مند می شوند

17 شهریور 1397

مجید قدمی : سال گذشته نیز همین مبلغ در نظر گرفته شده بود که 2.5 میلیارد تومان آن محقق شد و دانش آموزان از خدمات حمایتی همچون کاشت حلزون، سمعک، ویلچر و واکر بهره مند شدند.


وی ادامه داد: در سه سال گذشته ۱۶ هزار نفر از بچه های با نیازهای ویژه از خدمات حمایتی این سازمان بهره‌مند شده‌اند که بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.


وی اظهار داشت: سال گذشته در فصل اول و بودجه جاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی صددرصد تخصیص اعتبار داشتیم اما در بودجه سایر، این رقم تنها 60 درصد بود.


معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: به دلیل تخصیص نیافتن کامل اعتبارات این بخش، حدود 40 درصد در بخش خدمات حمایتی دچار مشکل شدیم که از مسئولان مربوطه درخواست می شود برای رفع مشکلات و نیازهای دانش آموزان توجه بیشتری به سازمان آموزش و پرورش استثنایی داشته باشند.



* تاکنون یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان در طرح سنجش شرکت کرده اند
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون حدود یک میلیون نفر در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان شرکت کردند و بر اساس پیش بینی ها حدود 400 هزار نفر دیگر باقی مانده است.


قدمی با بیان اینکه در اجرای این طرح 10 هزار و 334 نیروی انسانی در بخش های مختلف اعم از پزشک و نیروهای ارزشیاب حضور دارند، اظهار داشت : این طرح در یک هزار و 472 پایگاه ثابت و 53 پایگاه سیار سراسر کشور اکنون در حال اجرا است.


وی با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در اجرای این طرح نداشته ایم و تا پایان شهریور این کار به پایان می رسد، تصریح کرد: مساله اصلی این است که برخی خانواده ها با دریافت فرم مربوطه برای مراجعه به پایگاه های طرح سنجش، در زمان تعیین شده مراجعه نمی کنند که این امر باعث می شود تا فعالیت پایگاه ها ادامه پیدا کند.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: ادامه فعالیت پایگاه ها هزینه بر است به گونه ای که سال گذشته حدود 500 میلیون تومان هزینه اضافی به سازمان آموزش و پرورش استثنایی تحمیل کرد.


قدمی تصریح کرد: زمان سنجش تا پایان شهریورماه تعیین شده اما اگر خانواده ها هر چه زودتر به پایگاه ها مراجعه کنند سامان دهی نیروی انسانی بهتر انجام خواهد شد به این معنا که بچه هایی که نیاز به خدمات توانبخشی مثل سمعک، ویلچر و واکر دارند در لیست وارد شده و خدمات را دریافت کنند.


وی تصریح کرد : اگر در حین سنجش، نوآموز دارای مشکل خاص تشخیص داده شود و یا ارزیابان مشکوک شوند در این مرحله مورد غربالگری قرار گرفته و به مرحله دوم که تخصصی است ارجاع داده می‌شود اگر در این مرحله هم مشکل تشخیص داده شود برای تحصیل به مدارس تلفیقی یا مدارس استثنایی معرفی خواهن شد.


معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر نوآموز شرایطی همچون نابینایی، ناشنوایی و جسمی حرکتی تشخیص داده شود از خانواده‌ها درخواست می‌شود تا نسبت به انتخاب این که فرزندشان در مدارس عادی با خدمات آموزشی فراگیر یا مدارس استثنایی تحصیل کند تصمیم بگیرند.

 

قدمی با بیان اینکه رویکرد ما توسعه آموزش های فراگیر برای کودکان نابینا، ناشنوا و جسمی حرکتی است، گفت: تلاش داریم تا این گروه از دانش‌آموزان را در قالب آموزش های تلفیقی در مدارس عادی تحت پوشش قرار دهیم.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است