اولین زبانکده نابینایان در آمل افتتاح شد

اولین زبانکده نابینایان در آمل افتتاح شد

24 مهر 1397

کبری اسفندیاریان رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل عصر سه شنبه در مراسم افتتاح زبانکده نابینایان با بیان اینکه این زبانکده جزو دومین زبانکده نابینایان کشور محسوب می‌شود، افزود: آمل جزو دومین شهری در کشور محسوب می شود که این زبانکده را راه اندازی کرد.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۷۲۰ نابینا و کم بینا در شهرستان آمل شناسایی و از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می کنند، گفت: بیش از ۳۰ نابینا و کم بینا تعیین سطح شدند و در این زبانکده آموزش خواهند دید.

 

اسفندیاریان با اشاره به اینکه در آمل بیش از هفت هزار معلول شناسایی و از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند می شوند، ادامه داد: یکی از دغدغه های مهم ما تامین دارو برای این قشر است و امروزه بیماری اوتیسم رو به افزایش است.

 

وی اظهار کرد: هزینه درمان اوتیسم برای خانواده بیمار بسیار بالا است اما این خانواده برای درمان فرزندان خود با عشق و علاقه تلاش و کوشش می کنند.

 

اسفندیاران به عدم مهارت زندگی برای دختران و پسران اشاره کرد و گفت: بسیاری افراد قبل از زندگی مشترک هیچگونه مهارت زندگی ندارند و بعضی از زوجین با توجه به این موضوع و عدم ارتباط موفق با خانواده همسر دچار چالش می‌شوند.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است