آموزش پرسنل مترو برای راهنمایی صحیح شهروندان نابینا

آموزش پرسنل مترو برای راهنمایی صحیح شهروندان نابینا

14 آبان 1397

اولین دوره آموزش پرسنل مترو برای تعامل و راهنمایی صحیح شهروندان نابینا و کم بینا توسط کارشناسان نابینا در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برگزار شد.

 

اولین دوره آشنایی با دستور العمل همراهی افراد نابینایان و کم بینایان توسط دو کارشناس نابینا مجید سرایی و امید هاشمی امروز یکشنبه در ساختمان مرکزی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای پرسنل امور ایستگاه‌ها برگزار شد.


مجید سرایی در ابتدا این جلسه از همکاری نوبخت مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای ایجاد مقدمات لازم برای برطرف کردن مشکلات افراد نابینا و کم بینا در ایستگاه های خطوط متروی تهران قدردانی کرد و گفت: مترو نیز همانند دیگر امکاناتی که در کشور مورد استفاده قرار می گیرد سیر تکمیلی دارد و کامل شدن آن به مرور اتفاق می افتد و برای متروی تهران نیز این اتفاق برای اینکه تمام شهروندان را پوشش دهد نیازمند صرف هزینه است که این مهم محقق شد.

 


وی با اشاره به اینکه نابینایان بیش از دیگر افراد نیازمند استفاده از حمل و نقل عمومی به ویژه مترو هستند، ادامه داد: ایجاد زیر ساخت ها برای تردد ایمن و راحت مسافران نابینا و کم بینا موجب می شود تا این افراد بتوانند به شکل ساده از این امکانات استفاده کنند.

 


بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، سرایی افزود: با برگزاری این دورهای آموزشی نحوه برخورد و تعامل پرسنل مترو ارتقا پیدا کرده و نشان دهنده توجه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به شهروندان نابینا و کم بینا به عنوان بخشی ازمسافران مترو است.

 


در ادامه امید هاشمی کارشناس آموزش مهارت های اجتماعی، آموزش های لازم را به پرسنل مترو بیان کردند.

 

گفتنی است این دورهای آموزشی برای تمامی پرسنل خطوط در روزهای آینده نیز برگزار می‌شود.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است