بیش از ٨٩٥ هزار معلول مستمری بگیر بهزیستی هستند

بیش از ٨٩٥ هزار معلول مستمری بگیر بهزیستی هستند

14 آبان 1397

 مصطفی سراج : از سال گذشته تاکنون و با احتساب افراد مجهول الهویه و فاقد سرپرست تعداد 570 هزار نفر به مستمری بگیران سازمان بهزیستی کشور اضافه شده است که این پیشرفت چشمگیر قابل تقدیر است.


وی از حمایت یک میلیون و 380 هزار نفر معلول توسط سازمان بهزیستی کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 11.2 درصد دچار اختلالات بینایی، 39 درصد دچار اختلالات جسمی حرکتی، 24.4 درصد ذهنی، 8.2 درصد اختلالات روانی، 13.2 درصد شنوایی و 3.9 درصد گفتاری هستند.


سراج بیشترین تعداد معلولان را مربوط به افراد جسمی حرکتی و پس از آن ذهنی برشمرد و افزود: بر این اساس 15.7 درصد افراد دارای معلولیت خفیف، 15 درصد خیلی شدید، 37 درصد شدید و 29 درصد دارای معلولیت متوسط هستند.


مدیرکل دفتر امور مراکز شبانه روزی توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: بیش از 17 درصد معلولیت ها بر اثر بیماری ها رخ داده است، همچنین با توجه به رشد آسیب های اجتماعی سوانح رانندگی، اختلالات ژنتیکی و مادرزادی از دیگر عوامل افزایش معلولیت در جامعه است.


سراج افزود: یکی از باورهای اشتباه قومی و قبیله ای در برخی نقاط کشور، ازدواج های فامیلی است؛ در ازدواج های فامیلی میزان درصد تولد فرزندان معلول خیلی زیاد است و متاسفانه هنوز فرهنگ سازی لازم در زمینه ضرورت انجام مناسب و تخصصی مشاوره ژنتیک در برخی از استان های کشور صورت نگرفته است.


وی با تاکید بر افزایش مستمری و کمک هزینه معیشتی معلولان یادآور شد: معتقدیم دولت با حذف هزینه های اضافی و بازگشت آن به خانواده های نیازمند می تواند در راستای حرفه آموزی و توانمندسازی این افراد گامی موثر بردارد.

 

بنا به این گزارش، بیشترین تعداد مستمری بگیران مربوط به بهزیستی استان تهران با تعداد 106 هزار و 587 نفر و کمترین آن مربوط به استان قم با تعداد هفت هزار و 55 نفر است.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است