کرمان| CBR بهترین کار انجام شده در حوزه اجتماعی برای معلولان است

کرمان| CBR بهترین کار انجام شده در حوزه اجتماعی برای معلولان است

29 آبان 1397

 علی‌اکبر مختاری  در شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه شهرستان کرمان که با حضور بابایی فرماندار کرمان برگزار شد اظهار داشت: توانبخشی معلولان و توانخواهان در بهزیستی در سه حوزه تخصصی انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه نخستین حوزه تخصصی که بهزیستی در آن ورود می‌کند، حوزه روانپزشکی و درمان معلولان است عنوان کرد: ایجاد زمینه اشتغال معلولان و توانخواهان دومین حوزه‌ای است که بهزیستی به آن پرداخته است.

 

مدیر بهزیستی شهرستان کرمان سومین حوزه را مسائل اجتماعی توانخواهان عنوان کرد و افزود: حل مسائل اجتماعی معولان و توانخواهان راه ورود این قشر به جامعه را فراهم و حضور آنها در اجتماع را مساعد می‌کند.

 

وی CBR را بهترین کار انجام شده در حوزه اجتماعی دانست و گفت: طرح CBR راهبردی در درون برنامه توسعه جامعه در جهت توانبخشی افراد معلول، برابرسازی فرصت‌ها و الحاق اجتماعی معلولین، که از طریق تلاش‌های مشترک معلولین، خانواده، جامعه و سایر موسسات دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود.

 

مختاری بیان کرد: در این روش به جای تمرکز خدمات در مراکز شهرها، خدمات لازم در سطح جامعه، بخش و روستا ، منازل و محل کار افراد ارائه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه برای نوزادانی که در بیمارستان به دنیا می‌آیند غربالگری کامل برای آنها انجام می‌شود گفت: در بحث پیشگیری از تنبلی چشم نیازمند همکاری خانواده‌ها هستیم تا با شناسایی به موقع آنها شاهد کاهش معلولیت بینایی در جامعه باشیم.

 

منبع : تسنیم

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است