هیأت جانبازان و معلولین کرمانشاه از هیأت‌های موفق در سطح کشور است

هیأت جانبازان و معلولین کرمانشاه از هیأت‌های موفق در سطح کشور است

29 آبان 1397

مجمع سالیانه هیأت جانبازان و معلولین استان کرمانشاه با حضور رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین، مسئولان ورزش استان، مربیان، ورزشکاران و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا تشکیل شد.

 

حمیدعلی صمیمی رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در این مجمع گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این فدراسیون که در برنامه ششم توسعه نیز مورد توجه قرار گرفته، بحث سلامت جامعه جانبازان و معلولین در حوزه ورزش است.

 

 او افزود: توجه به سلامت جامعه ورزشکاران جانباز و معلول یکی از موضوع‌های اصلی در برنامه‌ریزی‌های این فدراسیون است.

 

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: در بحث قانون برنامه ششم توسعه نیز این مسئله مدنظر قرار گرفته است.

 

صمیمی ادامه داد: همچنین در ماده 24 برنامه ششم توسعه موضوع اختصاص 27 صدم درصد مالیات ارزش افزوده به ادارات کل ورزش و جوانان مطرح شده و در این ماده قانون از قید"بویژه" برای بهره‌مندی ورزشکاران معلول و جانباز از اعتبار در نظرگرفته شده، استفاده شده است.

 

او افزود: در این راستا اهداف بالا تلاش می‌کنیم با رایزنی بتوانیم سهم خود را از این اعتبارات مشخص و در اختیار هیأت‌های شهرستان‌ها قرار دهیم.

 

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: امیدواریم اثر این اقدامات منتج به این شود که معلولینی که در خانه‌ها هستند را دعوت و یا به گونه‌ای برایشان ایجاد انگیزه کنیم تا وارد عرصه ورزش شوند. توانمندی‌های آنها شناخته و امید به زندگی در میان آنان ایجاد شود.

 

صمیمی به مشکلات خانواده‌های ورزشکاران معلول و جانبازان در تامین هزینه‌های فرزندانشان هم اشاره کرد و گفت: بسیاری از این خانواده‌ها توان پشتیبانی مالی مستمر از فرزندان خود را ندارند، خصوصاً در بحث هرینه ایاب و ذهاب آنان که بسیار بیشتر از هزینه‌های یک فرد سالم تمام می‌شود.

 

او افزود: بی توجهی به چنین مسائل و نکات ریزی در ورزش معلولین و جانبازان باعث می‌شود که رشته‌های این ورزش معطل و یا تعطیل شوند.

 

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در ادامه به موضوع توانمندسازی هیأت‌های شهرستانی اشاره کرد و گفت: تاکنون ادارات کل ورزش و جوانان هشت استان کشور به واگذاری بخشی از اماکن ورزشی تحت اختیار خود به هیأت‌های جانبازان و معلولین برای مدت 10 سال اقدام کرده‌اند که هیأت‌ها کار نگهداری از این امکان را هم برعهده خواهند داشت.

 

صمیمی ادامه داد: در این راستا، انتظار داریم اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه هم به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در حمایت از ورزشکاران جانباز و معلول در این زمینه اقدام کند.

 

او همچنین از افزایش تعامل این فدراسیون با سایر دستگاه‌های همکار و متولی همچون بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ادارات کل ورزش و جوانان خبرداد و افزود: در این رابطه از هرکدام از این نهادها نماینده‌ای را به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون پذیرفته‌ایم که در سطوح استانی نیز باید این کار انجام گیرد.

 

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین توجه به رده جوانان را از برنامه‌های کنونی فدراسیون جانبازان و معلولین خواند و گفت: درحال تدارک اردوها و برنامه‌های مختلف برای این رده هستیم، چرا که نمی‌خواهیم در المپیک 2020 به دلیل نداشتن نیروی آماده و جایگزین دچار افت شویم.

 

صمیمی ادامه داد: نگاه فدراسیون جانبازان و معلولین به المپیک 2020 کسب تنها مدال‌های طلا و نقره است که در این راستا ورزشکاران رشته‌های زیرمجموعه این فدراسیون باید با تلاش بسیار رکوردهای خود را نزدیک به رکورد المپیک کنند.

 

او به اهمیت امکانات و تجهیزات در ورزش جانبازان و معلولین اشاره کردو افزود: بخشی از وسائل مورد نیاز این ورزشکاران را خریداری کرده‌ایم و بزودی آن را توزیع خواهیم کرد و از سوی دیگر باهمکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی درحال تولید برخی از تجهیزات در کشور هستیم که از جمله آن تولید آزمایشی نیزه است.

 

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: هیأت جانبازان و معلولین استان کرمانشاه از جمله هیأت‌های موفق سطح کشور است.

 

صمیمی ادامه داد: این هیأت توانسته است در سطوح سلامت عمومی، استعدادیابی و ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ورزشکاران جانباز و معلول بخوبی عمل کند.

 

او با تاکید بر اینکه بستر فعالیت این ورزشکاران در شهرستان‌های کرمانشاه نیز فراهم شده، افزود: استعدادهای بیشتری در این استان کرمانشاه وجود دارد که باید تلاش کنیم شناسایی شوند.

 

منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است