جلسه وزیر رفاه با "نوبخت" جهت تخصیص اعتبار برای اجرای قانون حمایت از معلولان

جلسه وزیر رفاه با "نوبخت" جهت تخصیص اعتبار برای اجرای قانون حمایت از معلولان

12 آذر 1397

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد تخصیص منابع برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: وزیر رفاه جلسه‌ای با آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای اجرایی کردن این قانون برگزار کرده تا منابع لازم آن در اختیار بهزیستی قرار گیرد.

 

 انوشیروان محسنی بندپی در مراسم روز جهانی معلولان گفت: باید شرایطی برای معلولان ایجاد کنیم که در مسیر رشد احساس محدودیت نکنند و بستری فراهم شود که بتوانند از آنچه لیاقتش را دارند برخوردار شوند.

 


وی با اشاره به اتخاذ سه استراتژی در بهزیستی در رابطه با معلولان اظهار کرد: تلاش همه جانبه و فرآیندمحور برای پیشگیری از معلولیت‌ها دنبال می‌شود، به طوری که غربالگری ژنتیک را الزامی کردیم.

 


بندپی با بیان اینکه در غربالگری تنبلی چشم ۳ تا ۵ میلیون نفر را پوشش دادیم، تصریح کرد: ۷۵ درصد نوزادان را غربالگری شنوایی کردیم و در اوتیسم نیز غربالگری را انجام دادیم. کیفی‌بخشی خدمات را دنبال می‌کنیم و ارتقای این خدمات نقطه عطفی در حوزه توانبخشی است.

 


وی با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، اضافه کرد:‌ به لحاظ قانونی، اخلاقی و شرعی باید این قانون را اجرا کنیم، به همین منظور هم وزیر رفاه جلسه‌ای با آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای اجرایی کردن این قانون برگزار کرده تا منابع لازم آن در اختیار بهزیستی قرار گیرد.

 


رئیس سازمان بهزیستی کشور از همراهی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه معلولان ابراز خرسندی کرد و گفت: ۲۲۰۰ مرکز نگهداری معلولان داریم که ۸۵۰ مرکز شبانه روزی است.

 


محسنی با اشاره به اینکه با کمبود منابع مالی مواجهیم افزود: بیمه کارفرمایی را برای بنگاه‌هایی که برای معلولان کار ایجاد کنند تقبل کرده‌ایم، بیمه کارفرمایی آنها را می‌دهیم و از وام کم‌بهره این کارگاه‌ها برخوردار می‌شوند.

 


وی‌ ادامه داد: مشاغل حمایت‌شده را نیز در دستورکار قرار داده‌ایم. در سال ۹۷ برای ۲۷ هزار نفر شغل ایجاد کرده‌ایم که ۱۵ هزار نفر از آنها معلول بوده‌اند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است