معلولان نیازمند خدمات شهری

معلولان نیازمند خدمات شهری

17 دی 1397

مدیرکل بهزیستی لرستان از ارائه خدمات این نهاد به ۵۲ هزار معلول تحت پوشش در استان خبر داد.

 

 فاطمه زهرا توکلی در بازدید از بهزیستی شهرستان پل‌دختر با بیان اینکه ۵۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند است، اظهار کرد: این تعداد معلول تحت پوشش بهزیستی استان در بانک اطلاعاتی ثبت شدند و به‌نوعی از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

 


وی افزود: بخشی از معلولان تحت پوشش بهزیستی در مراکز روزانه خدمات دریافت می‌کنند و بخشی نیز در مراکز شبانه‌روزی این نهاد اسکان دارند.

 


مدیرکل بهزیستی لرستان، گفت: بسیاری از مددجویان تحت حمایت بهزیستی همزمان از این نهاد کمک‌هزینه درمان، خدمات توان‌بخشی، توان پزشکی، وسایل کمک توان‌بخشی، حق پرستاری و حق مراقبت دریافت می‌کنند.

 


توکلی افزود: بخشی از مددجویان نیز مستمری‌بگیر هستند به‌طوری‌که در شهرستان پل‌دختر با ۷۶ هزار نفر جمعیت شهرستانی، ۲۶ هزار نفر از   خدمات مختلف مانند مشاوره و آموزش از سازمان بهزیستی دریافت می‌کنند.

 


وی خاطرنشان کرد: خدمات سازمان بهزیستی به دو شکل مستمری و کمک‌هزینه‌های مالی ارائه می‌شود.

 


مدیرکل بهزیستی لرستان، افزود: بخشی نیز کمک‌هزینه‌های غیرمالی موردی دریافت می‌کنند و این کمک‌ها در انواع مختلف به آنها ارائه می‌شود که بخش عمده آن به‌صورت آموزشی و مداخلات اداره بهزیستی است.

 


توکلی گفت: معلولان علاوه بر تمام نیازهایی که یک انسان عادی دارد نیازهای خاص مثل خدمات توان پزشکی که بسیار گران هستند و تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار ندارند را نیازمند هستند.


وی افزود: اگرچه در قانون جامع بهزیستی مصوب شده و هزینه‌ها ازجمله وسایل کمک توان‌بخشی که می‌خواهند را باید خود سازمان کمک کند اما به‌هرحال بخشی از وقت، انرژی و سرمایه خانواده صرف مراقبت و نگهداری معلول می‌شود.

 


مدیرکل بهزیستی لرستان، تصریح کرد: از طرفی از صفر تا ۱۰۰ نیازهای معلولان، معمولاً به سمت سازمان بهزیستی سوق داده می‌شود که در توان این سازمان به‌تنهایی نیست.

 


توکلی افزود: معلولان بخشی از جامعه هستند و سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی همانند بقیه شهروندان باید به معلولان نیز پاسخگو باشند.

 


وی گفت: سیستم حمل‌ونقل شهری باید به شیوه‌ای طراحی شود که معلول بتواند از سرویس حمل‌ونقل آن استفاده کند و در غیر این صورت برای موضوع ساده ایاب ذهاب باید به معلول کمک‌هزینه پرداخت شود.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است