یوسف‌زاده: پول برای برگزاری اردوی جودوکاران نابینا و کم‌بینا نداریم

یوسف‌زاده: پول برای برگزاری اردوی جودوکاران نابینا و کم‌بینا نداریم

18 دی 1397

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان گفت: ۲ ماه است که اردوی جودوکاران نابینا و کم‌بینا به خاطر نبود بودجه تعطیل است و این تعطیلی سبب افت رنکینگ جودوکاران خواهد شد.

 

محمدرضا حاج یوسف‌زاده : بعد از بازگشت تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان از مسابقات جهانی پرتغال قرار بود سه هفته بعد از مسابقات اردوی تیم ملی برپا شود که متاسفانه ۲ ماه است که از اردو خبری نیست و این مساله سبب افت جودوکاران از نظر آمادگی بدنی و افزایش وزن آنها شده است. 

 

وی گفت: رییس انجمن جودوی نابینایان و کم‌بینایان و حتی مظلومی رییس فدراسیون در برپایی اردوی جودوکاران تلاش زیادی انجام دادند اما متاسفانه چون بودجه نیست، تا به الان شرایط برای برگزاری اردو فراهم نشده است. قطعا تداوم تعطیلی اردوها سبب می‌شود تا جودوکاران خوبی که رنکینگ اول تا چهارم جهان را دارند با افت مواجه شوند و این شرایط خوبی را برای جودوکاران ما جهت کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را رقم نخواهد زد.

 

حاج یوسف‌زاده خاطرنشان کرد: قرار بود اواخر بهمن یا اوایل اسفند با آذربایجان که بهترین جودوکاران دنیا را دارد اردوی مشترکی را برپا کنیم. حتی کشور میزبان به ما اعلام کرده بود که برای شرکت در این اردو فقط هزینه‌ی بلیط هواپیما را پرداخت کنید، اما با شرایط فعلی که جودوکاران آماده نیستند، امکان اعزام وجود ندارد.

 

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان افزود: سال آینده برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو باید در مسابقات گرند اسلم که اردیبهشت در باکو برگزار می‌شود شرکت کنیم، قطعا زمانی می‌توان ادعای کسب سهمیه را داشت که ورزشکار با شرکت در اردوهای پی در پی صیقل داده شود، حال تصور کنید که ۲ ماه است جودوکاران به حال خود رها شدند و نزدیک به ۲ ماه تا پایان سال باقی مانده است، آیا با این شرایط می‌توان جودوکاران آماده‌ای را راهی این تورنمنت کرد.

 

وی در پایان تاکید کرد: من این قول را می‌دهم که اگر سرمایه‌گذاری خوبی روی تیم جودوی نابینایان و کم‌بینایان صورت بگیرد، ما می توانیم از ۷ وزن، ۵ سهمیه ورودی پارالمپیک ۲۰۲۰ را دریافت کنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است