مظلومی: قرار نیست براساس خواسته‌ی انجمن‌ها هزینه کنیم!

مظلومی: قرار نیست براساس خواسته‌ی انجمن‌ها هزینه کنیم!

22 دی 1397

رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان درباره تعطیلی اردوی تیم ملی جودو به خاطر نبود اعتبارات گفت: هیچ مشکلی از نطر بودجه نداریم و سعی می‌کنیم اردوی تیم‌های ملی را براساس سیاست کمیته ملی پارالمپیک برگزار کنیم.

 

محمدرضا مظلومی : طی ۱۰ماهی که از سال ۹۷ سپری شده است، خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان بودجه فدراسیون را در ظرف این مدت پرداخت کرده و تقریبا ۸۵ درصد از اعتبارات خود را دریافت کردیم و مشکلی از نظر بودجه نداریم. البته انتظار داریم وزارت ورزش بودجه ما را چون چند رشته‌ای هستیم نگاه ویژه‌تری داشته باشد تا در برپایی اردوها و اعزام تیم‌ها به مسابقات مختلف دچار مشکل نشویم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که اگر مشکلی از نظر بودجه ندارید، چرا اردوی تیم ملی جودو پس از مسابقات جهانی پرتغال و به مدت ۲ ماه تعطیل شده است، افزود: تیم ملی جودو چون مسابقات مهمی را امسال پیش رو ندارد، سیاست بر این است که فعلا اردویی برگزار نکنیم تا ببینیم شرایط چگونه خواهد بود. البته بنا به درخواست رییس انجمن جودو قرار بود تیم به برزیل برود که چون از امتیاز لازم برخوردار نبود، این سفر لغو شد.

 

رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان تصریح کرد: امسال کمیته ملی پارالمپیک به خاطر اعزام‌هایی که داشت از نظر اعتباری دچار مشکل شد و بودجه کمتری را در اختیار فدراسیون‌های تحت پوشش خود قرار داد، ما نیز مجبوریم بودجه خود را طوری مدیریت کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.

 

مظلومی اضافه کرد: برای برگزاری اردوهای تیم ملی باید براساس سیاست کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان حرکت کنیم. در حال حاضر ۸ انجمن داریم که اگر بخواهیم برحسب خواسته‌های آنها پیش برویم، در اجرای برنامه‌های خود با مشکل مواجه می‌شویم. ما باید براساس سیاست کمیته ملی پارالمپیک و بودجه‌ای که در اختیارمان قرار می‌گیرد، برنامه‌های خود را اجرا کنیم. این که هر انجمنی بخواهد در طول سال چند سفر برای خود پیش‌بینی کند، برای ما امکانپذیر نیست.

 

وی افزود: رییس انجمن جودو به صورت شفاعی نه کتبی درخواست برپایی اردوی مشترکی را در آذربایجان داشت که البته طبق بخشنامه وزارت ورزش و جوانان که باید از اعزام سفرهای غیرضروری و برپایی اردوهای برون مرزی خودداری کنیم، سعی کردیم ما نیز براساس سیاست وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های خود را اجرا کنیم نه برحسب خواسته‌ی انجمن‌ها. مگر قرار است هر چیزی را که انجمن‌ها درخواست کردند ما نیز انجام دهیم.

 

رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان گفت: چون سیاست کمیته ملی پارالمپیک بر مبنای مدال‌آوری بویژه مدال‌آوران طلاست، ما نیز سعی می کنیم رشته‌هایی را در اولویت قرار دهیم که شانس زیادی برای کسب مدال طلا در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارند. البته در بهمن‌ماه مسابقات قهرمانی کشور را داریم و بعد از این تصمیم می‌گیریم که اردویی را برگزار کنیم یا خیر؟

 

مظلومی در پایان همچین از اضافه شدن دو رشته جدید به ورزش نابینایان و کم‌بینایان خبر داد و اظهار کرد: بولینگ و اسکیت رشته‌هایی هستند که قرار است به رشته‌های نابینایان و کم‌بینایان اضافه شود که ما در تلاشیم این دو رشته بویژه اسکیت را به فدراسیون جهانی معرفی کنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است