حضور چهار تیم خارجی در مسابقات بین‌المللی پارااسکی ایران

حضور چهار تیم خارجی در مسابقات بین‌المللی پارااسکی ایران

8 بهمن 1397

 عیسی ساوه شمشکی، رئیس انجمن اسکی جانبازان و معلولین گفت: مسابقات بین المللی اسکی زیر نظر نماینده فدراسیون جهانی اسکی و IPC از ۱۳ تا ۱۶ بهمن ماه در ۲ ماده آلپاین و اسنوبرد در پیست دیزین برگزار می شود و پس از آن در روزهای ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه پیست امام زاده هاشم میزبان رقابت های صحرانوردی خواهد بود. در این دوره از مسابقات ۱۷ ورزشکار خارجی از چهار کشور پرتغال، ترکیه، جمهوری آذربایجان و قزاقستان نیز حضور دارند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نماینده IPC در این دوره از رقابت ها حضور دارد رنکینگ اسکی بازان در پایان این مسابقات ثبت می شود و این فرصت مناسبی تا ملی پوشان ما بتوانند با ثبت رنکینگ خود یک قدم به پارالمپیک ۲۰۲۲ نزدیک شوند و سهمیه ایران نسبت به پارالمپیک ۲۰۱۸ افزایش پیدا کند.

 

شمشکی درباره زمان حضور تیم های سایر کشورها در ایران عنوان کرد: تیم های پرتغال، ترکیه و جمهوری آذربایجان برای حضور در مسابقات آلپاین و اسنوبرد ۱۲ بهمن ماه وارد ایران می شوند و تیم قزاقستان با ۳ ورزشکار برای حضور در مسابقات صحرانوردی ۱۷ بهمن ماه وارد کشور می شود.

 

وی درباره حضور بانوان ایران در این دوره از مسابقات گفت: در این دوره شاهد رشد چشمگیر حضور بانوان اسکی باز هستیم چرا که تعداد آنها به ۵ ورزشکار در آلپاین و اسنوبرد ارتقا یافته است. مریم قاسمی، مریم حاجیلو در ماده آلپاین، صدیقه روزبه، نسیم حسنوند و مریم رحمانی در ماده اسنوبرد به عنوان نمایندگان ایران با حریفان به رقابت می پردازند.

 

شمشکی درباره اردوهای آمادگی تیم ملی گفت: اردوی تیم ملی آلپاین و اسنوبرد از امروز( یکشنبه) با حضور ۲۰ ورزشکار آغاز می شود و تیم صحرانوردی از ۱۴ تا ۱۷ بهمن ماه وارد اردو آمادگی خواهد شد تا ملی پوشان آخرین تمرینات را پیش از شروع مسابقات زیر نظر کادر فنی انجام دهند.

 

وی درمورد حضور ورزشکاران کم بینا و نابینا در این دوره مسابقات افزود: با توجه به اینکه فدراسیون کم بینایان و نابینایان با تاسیس انجمن اسکی به این رشته ورزشی ورود کرده است در این دوره از مسابقات ورزشکاران کم بینا و نابینا در ۲ ماده آلپاین و صحرانوردی نیز حضور دارند.

 

شمشکی درباره رشد پارااسکی در ایران بیان کرد: حدود ۱۰ ورزشکار به اسکی جانبازان و معلولین اضافه شده است و حتی در رشته صحرانوردی تعداد ورزشکاران ایران به ۸ ملی پوش رسیده است و ما شاهد رشد ۵۰ درصدی در این زمینه بودیم. در طول سال های گذشته تنها با یک ورزشکار در مساباقت شرکت می کردیم و این تعداد در پارالمپیک ۲۰۱۸ به ۵ ورزشکار ارتقا یافت و ما به دنبال رشد بیشتر در این زمینه هستیم تا در پارالمپیک ۲۰۲۲ با تعداد اسکی باز بیشتری حاضر شویم.

 

رئیس انجمن پارااسکی وضعیت حسین خطیبی در رشته صحرانوردی عنوان کرد: این ورزشکار با حضور در مسابقات افراد سالم کشور توانسته در بین ۲۲ اسکی باز که تجربه زیادی در این رشته دارند با یکسال فعالیت جایگاه ششم را کسب کند و مطمئن هستم که در پارااسکی هم می تواند نفر اول باشد.

 

رئیس انجمن پارااسکی در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولان فدراسیون، کمیته ملی پارالمپیک و تمام قهرمانان و افرادی که به موفقیت تیم ملی کمک کردند تشکر می کنم. در این مدت تلاش کردم تا هزینه هتل ها با تخفیف همراه باشد و حتی مسئولان پیست های دربندسر، توچال و دیزین به ما اعلام کردند که حضور اسکی بازان جانبازان و معلولین و برگزاری مسابقات آنها رایگان است.

 
منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است