رستورانها گواهی مناسب سازی دریافت می کنند

رستورانها گواهی مناسب سازی دریافت می کنند

7 بهمن 1397

ابراهیم کاظمی مومن سرایی : در حال تدوین ضوابط اعطای این گواهی هستیم و این موضوع در اولین جلسه ستاد مناسب سازی کشور تصویب می شود.


وی ادامه داد: این گواهی در رستوران ها نصب می شود و نام رستوران های دارای این گواهینامه نیز به طور رسمی در مصاحبه ها آورده می شود تا معلولان و سالمندان از خدمات آنها استفاده کنند.


وی اضافه کرد: در فاز اول این گواهینامه به رستوران ها و پس از آن به تمام فروشگاه ها، پارک ها و دیگر اماکن مناسب سازی شده برای معلولان و سالمندان اعطا می شود.


رئیس دبیرخانه ستاد مناسب‎سازی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: افرادی که مسئولیت اجتماعی خود را انجام می دهند باید به همگان معرفی شوند و اعطای گواهی به اماکن مناسب سازی شده نیز در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.


مومن سرایی از تعداد رستوران ها یا اماکن مناسب سازی شده اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: مناسب سازی اماکن عمومی، تردد معلولان و سالمندان را در جامعه تسهیل می کند و زمینه امکان حضور هرچه بیشتر آنان را در جامعه فراهم می سازد.


به گزارش ایرنا، حدود دو درصد افراد جامعه یا به عبارتی یک میلیون و 560 هزار نفر، در سامانه شناسایی افراد دارای معلولیت بهزیستی ثبت شده اند.

 

ملاک بهزیستی برای معرفی افراد دارای معلولیت، ناتوانی ظاهر شده ای است که افراد را نیازمند خدمات توانبخشی، وسایل کمک توانبخشی، دریافت آموزش های خاص در کارگاه های ویژه، توجه به وضعیت اشتغال و بهبود وضعیت رفاهی و مواردی از این دست می کند.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است