هتل ویژه معلولان در مشهد مقدس به بهره‌برداری می‌رسد

هتل ویژه معلولان در مشهد مقدس به بهره‌برداری می‌رسد

15 بهمن 1397

حمید قبادی دانا در حاشیه سفر خود به کاشان،  با بیان اینکه طبق قانون شهرداران وظیفه تسهیل رفت و آمد معلولان در سطح شهر را به عهده دارند، اظهار داشت: این تسهیل رفت و آمد باید به گونه ای باید باشد تا افراد معلول به صورت مستقل در سطح شهر رفت و آمد داشته باشند و ادارات نیز مناسب سازی محیط ویژه افراد معلول را باید در دستور کار قرار دهند که مطابق قانون با اداراتی که مناسب سازی در آنها محقق نشده برخورد قانونی می شود.

 

وی از تخصیص سه درصد نیروهای دولتی ویژه معلولان خبر داد و افزود: بر اساس قانون باید ۳۰ درصد از کاربران پاسخگویی تلفنی ادارات از میان نابینایان انتخاب شود که برخی دستگاه ها این قانون را اجرا کردند به نحوی که سازمان بهزیستی اولین واحدی بود که این مصوبه را به مرحله اجرا درآورد.

 

رئیس سازمان بهزیستی ضمن اشاره به همکاری خوب شهرداران کشور در زمینه مناسب سازی معابر ویژه معلولان ابراز داشت: این مناسب سازی نیازمند همکاری تمامی سازمان های دولتی و غیردولتی است.

 

وی با بیان اینکه کمیته مناسب سازی کشور در سازمان بهزیستی است، گفت: گواهی نامه فضای تراز افراد دارای معلولیت به اماکن و فضاهای اقامتی اعطا شده تا شرایط حضور افراد دارای معلولیت در آن مکانها مهیا شود.

 

هتل ویژه معلولان در مشهد مقدس با مشارکت خیران به بهره برداری می رسد

 

قبادی دانا ضمن اشاره به ویژگی های واحدهای ویژه معلولان افزود: طی ۱۰ ماه آینده هتل ویژه معلولان در مشهد مقدس با مشارکت خیران به بهره برداری می رسد و امید است این هتل هر چه زودتر مورد استفاده قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تعداد مستمری بگیران سازمان و میزان مستمری آنها را افزایش دهیم، ابراز داشت: حمایت های خوبی از سوی دولت و مسئولان در راستای افزایش پرداخت حق پرستاری از معلولان انجام شده  است و پس از تصویب بودجه سازمان میزان پرداختی حق پرستاری نیز اعلام می شود.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است