اعزام واحد سیارکارت هوشمندملی برای سالمندان ومعلولان

اعزام واحد سیارکارت هوشمندملی برای سالمندان ومعلولان

24 بهمن 1397

سیف الله ابوترابی: افراد معلول یا سالمند که محدویت حرکتی دارند و جانبازان برای استفاده از خدمات ایستگاه های سیار ثبت نام کارت هوشمند ملی در تهران می توانند با اداره کل ثبت احوال استان تهران یا ادارات پست تماس بگیرند و از این خدمت استفاده کنند.


وی ادامه داد: در این ایستگاه های سیار همه مراحل ثبت نام شامل: پیش ثبت نام و ثبت نام و حتی گرفتن عکس زنده (لایو) انجام می شود و هزینه ثبت نام هم برابر هزینه اعلام شده ثبت احوال در مجموع 31هزار تومان است.


ابوترابی گفت: ایستگاه های سیار سازمان ثبت احوال محدود است و بیشتر اعزام این ایستگاه ها از طریق ادارات پست انجام می شود. در عین حال هزینه ای بابت ایاب و ذهاب برای اعزام ایستگاه ثبت احوال دریافت نمی شود و هزینه برای اعزام ایستگاه سیار از طریق ادارات پست به صورت توافقی است.


وی اضافه کرد: در حال حاضر در کشور بیش از 500 ایستگاه سیار برای ثبت نام کارت هوشمند ملی فعال است و افراد دارای محدویت حرکتی می توانند از خدمات آن استفاده کنند.


سخنگوی سازمان ثبت احوال در مورد اعزام ایستگاه های سیار برای ثبت نام کارت هوشمند ملی برای دستگاه ها و سازمان نیز گفت: دستگاه ها، سازمان ها و مراکز جمعیتی مانند دانشگاه نیز می توانند با اعلام تقاضا به ثبت احوال برای استقرار و بهره مندی از خدمات ثبت نام سیار کارت هوشمند ملی استفاده کنند.


وی اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 190 دستگاه به صورت برخط و همچنین 200 هزار نقطه با پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال در ارتباط هستند و استعلام های هویتی را از این طریق دریافت می‌کنند.


وی خاطر نشان کرد: افراد دیگر می توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.


ابوترابی گفت: مراجعه کنندگان برای دریافت کارت هوشمند ملی حداکثر 31 هزار تومان باید پرداخت کنند.


سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: از این رقم 11 هزار تومان بابت هزینه صدور کارت و تحویل آن است و 20 هزار تومان هم به خزانه دولت واریز می شود.


وی تاکید کرد: دریافت هزینه بیشتر خلاف است و مردم می توانند موارد خلاف را به ادارات ثبت احوال اعلام کنند.


ابوترابی ادامه داد: افراد برای دریافت کارت ملی هوشمند می توانند، ثبت نام کنند؛ ضمن اینکه برای تمام افراد بالاتر از 15سال کارت هوشمند ملی صادر می شود.


وی افزود: این افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی می توانند از طریق سامانه www.ncr.ir به طور رایگان پیش ثبت نام کنند یا با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی مرحله پیش ثبت نام را انجام دهند. این دفاتر هزینه ای را برای پیش ثبت نام از آنها دریافت می کنند.


وی ادامه داد: در مرحله ثبت نام از فرد اثر انگشت و عکس زنده (لایو) گرفته می شود، شناسنامه متقاضی اسکن خواهد شد و نام فرد، جزو افراد متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی ثبت می شود.

 

حدود 64 میلیون نفر بالای 15 سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است