اعتبار توانبخشی بهزیستی 60 درصد افزایش می یابد

اعتبار توانبخشی بهزیستی 60 درصد افزایش می یابد

28 بهمن 1397

 حسین نحوی نژاد در حاشیه هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان استان بوشهر افزود: براساس قانونی که به تصویب مجلس رسید و رئیس جمهوری اردیبهشت امسال آن را ابلاغ کرد، دولت در لایحه بودجه با وجود مشکلات و نوسانات ارزی 11هزار میلیارد ریال اعتبار علاوه بر بودجه مصوب سازمان بهزیستی به حوزه توانبخشی تخصیص داده است.


وی ادامه داد: خبر داریم که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز با دید مثبتی که داشته با این افزایش بودجه موافقت کرده است.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی بیان کرد: این اعتبار برای تقویت مراکز غیردولتی، نگهداری و آموزش معلولان و سالمندان، افزایش مستمری، حق پرستاری و گسترش دایره گیرندگان حق پرستاری و فعالیت‌های توانمندسازی معلولان هزینه می شود.


نحوی نژاد گفت: سال آینده گام نخست برای برابری موقعیت افراد معلول با دیگر افراد نیازمند کمک در جامعه، برداشته می شود.


وی درباره جشنواره تئاتر معلولان افزود: 14 سال پیش بهزیستی به این نتیجه رسید که فعالیت‌های هنری در توانمندسازی، اشتغال، تقویت روحیه و خروج افراد معلول از انزوا نقش موثری دارد از این رو به گسترش این فعالیت‌ها اهمیت می‌ دهد.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی یادآور شد: امسال به علت تنگناهای مالی جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان در دیگر مناطق کشور برگزار نشد و تنها با تلاش و همت هنرمندان بوشهری این استان توانست جشنواره را برگزار کند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: فعالیت توانخواهان در بخش تئاتر یک نوع درس اراده و توانستن به افراد جامعه است که معلولیت مانعی برای انجام فعالیت ها نیست.


مجید خورشیدی افزود: با برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری توان و قدرت توان یابان در بخش های مختلف جامعه به اثبات می رسد.


مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: مرحله نهایی هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان خلیج فارس با شرکت 17 گروه از استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد، 23تا 27 بهمن ماه جاری در بوشهر برگزار شد.


علی پولادی ریشهری افزود: این جشنواره زمینه‌ای برای شکوفایی توانمندی معلولان است و به این صورت زمینه حضور معلولان در جامعه بیشتر فراهم می شود و جامعه از توانمندی آنها بهره می برد.

 

وی یادآور شد: برگزیدگان جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان به مرحله کشوری این جشنواره که اردیبهشت سال آینده در تهران برگزار می شود، شرکت می کنند.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است