نایب رئیس فدراسیون نابینایان:سال 98بایدپنج سهمیه پارالمپیک بگیریم

نایب رئیس فدراسیون نابینایان:سال 98بایدپنج سهمیه پارالمپیک بگیریم

4 اسفند 1397

علی اصغر هادی زاده در شیراز افزود: تیم گلبال ایران که عنوان قهرمانی آسیا و بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا در کارنامه دارد، کار سختی برای کسب یک سهمیه پارالمپیک دارد.


وی اضافه کرد: از آن جا که آسیا در رشته گلبال یک سهمیه در پارالمپیک 2020 ژاپن دارد، تدارک خوبی برای کسب موفقیت دیده ایم.


هادی زاده بیان داشت: اگر در گلبال قهرمان آسیا شدیم می توانیم سهمیه پارالمپیک را بگیریم، به همین منظور خرداد 98 اردوی تیم ملی گلبال تشکیل خواهدشد و چند دیدار تدارکاتی خارجی در دستور کار است تا تیم ملی با آمادگی کامل راهی رقابت های کسب سهمیه پارالمپیک شود.


وی ادامه داد: در فوتبال که نایب قهرمان پارالمپیک و قهرمان آسیا هستیم باید برای دفاع از عنوان قهرمانی و کسب سهمیه به مصاف حریفان برویم و چون قاره آسیا در این رشته سه سهمیه دارد کارمان راحت تر است و البته باید با قدرت شرکت کنیم.


نایب رییس فدراسیون نابینایان گفت: تیم فوتبال ایران فروردین ماه 98 اردوی تدارکاتی خود را آغاز خواهد کرد و تا پیش از شروع مسابقات کسب سهمیه، یک اردو در کشور ترکیه برگزار خواهد کرد.


او با بیان این که در رشته جودو در پارالمپیک 2020 ژاپن امید به کسب مدال داریم گفت: اردیبهشت ماه 98 در جام جهانی که در کشور آذربایجان برگزار می شود، شرکت خواهیم کرد وسپس در آسیا به مصاف حریفان خود می رویم که هر دو این مسابقات کسب سهمیه است و اهمیت ویژه ای دارد.


هادی زاده با اشاره به اینکه برای رشته دو و میدانی که بیشترین مدال را ورزشکاران ما در رقابت های برون مرزی کسب می کنند، برنامه خوبی داریم، بیان داشت: خرداد ماه 98 تیم ملی انتخاب می شود و قرار است این تیم برای تدارکات بیشتر تا پیش از شروع بازی های کسب سهمیه راهی کشور تونس و یا آلمان شود.


وی اظهار داشت: شنا پنجمین رشته ای است که در سال 98 باید برای کسب سهمیه پارالمپیک رقابت کند که برای این رشته برنامه ریزی کرده ایم و با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور بسیار امیدوار هستیم ورزشکاران این رشته هم سهمیه کسب کنند.


وی با اشاره به اینکه انتظارنداریم همه مشکلات حل شود، افزود: اما انتظار داریم هیات دولت و شخص رییس جمهوری به این قشر خاص به صورت ویژه نگاه کنند.


هادی زاده گفت: نابینایان بر این باورند که ما شما را نمی بینیم اما مسئولان که ما را می بینند با این حال تلاش کرده ایم و دولت هم نقش به سزایی دارد، اگر چه تا بحال کمیته ملی پارالمپیک، وزارت ورزش و فدراسیون همه تلاش خود را برای سر بلندی این عزیزان در میدان های داخلی و خارجی کرده اند.


وی در مورد احداث زمین فوتبال ویژه نابینایان در ورزشگاه پارس شیراز گفت: از این زمین بازدید کردیم و از مسئولان ورزش فارس که این مکان را اختصاص به نابینایان داده اند، تشکر داریم.


هادی زاده افزود: در صورتی که حفاظ دور زمین فوتبال نابینایان در ورزشگاه پارس شیراز(میانرود ) کشیده شود، فدراسیون به تعهدش مبنی برگذاشتن دیواره مخصوص اقدام خواهد کرد.


نایب رییس فدراسیون نابینایان بیان داشت: ورزشکاران استان فارس بیشترین سهمیه را در سطح تیم های ملی دارند ازاین رو می طلبد استاندار فارس و مدیرکل ورزش و جوانان این استان حمایت بیشتری از ورزشکاران پرافتخار نابینای این استان کنند.


وی در مورد دور برگشت لیگ برتر گلبال که در شیراز برگزارشد گفت: گلبال ورزش اول نابینایان در تمام دنیاست و در ایران هم اینگونه است از این رو این رشته در ایران در تمام رده های سنی و حتی برای پیشکسوتان مسابقه در سطح کشور برگزار می کند.


وی گفت: در کنار رقابت های گلبال قهرمانی کشور، رقابت های لیگ برتر باشگاه هم داریم که در آن هشت تیم شرکت دارند و امسال نیز هم ازنظر کیفی و هم از نظر کمی نسبت به سال 96 رشد خوبی داشته است و از میزبانی اردبیل و شیراز در دور رفت و برگشت تشکر داریم.


هادی زاده افزود: برای برگزاری لیگ برتر مشکل حامی مالی ( اسپانسر ) داریم، و اکثر تیم هایی که دراین دوره شرکت کردند با بودجه هیات آمدند و لازم است کسانی که می توانند کمک کنند، پیش قدم شوند.


وی اظهار داشت: برخی موسسه های نابینایان که خود مشکل مالی دارند با نام تیم ها شرکت کردند و از مسئولان شرکت های کیهان بِد تهران و اندیشه زرین اردبیل که از تیم های نابینایان حمایت می کنند تقدیر می کنیم.


نایب رییس فدراسیون نابینایان بیان داشت: در رشته های نابینایان به معنای واقعی باشگاه نداریم که این یک مشکل بزرگ است و همه زحمات رشته های ورزشی روی دوش هیات های شهرستانی می افتد.


در پایان دور برگشت رقابت های گلبال لیگ برتر مردان کشور که سوم اسفند ماه در سالن ولایت شیراز برگزار شد، تیم هیات نابینایان جهرم با 33 امتیاز در مجموع دور رفت و برگشت بر سکوی قهرمانی ایستاد.


همچنین تیم شهید هرندی تهران با 29 امتیاز نایب قهرمان شد،تیم اندیشه زرین اردبیل با 28 امتیاز سکوی سوم را به خود اختصاص داد و تیم های کیهان بُد تهران، بهزیستی اصفهان، جهان فولاد سیرجان، بهزیستی گلستان و ابا بصیر اصفهان به ترتیب چهارم تا هشتم شدند.

 

بهزیستی گلستان و ابا بصیر اصفهان به دسته یک سقوط کردند.
 
 
منبع: ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است