سازمان ملل تامین وسایل توانبخشی معلولان ایران را تضمین کند

سازمان ملل تامین وسایل توانبخشی معلولان ایران را تضمین کند

15 اسفند 1397

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان با اشاره به دیدار مسئولان وزارت رفاه با گزارشگر کمیساریای عالی حقوق بشر، تضمین تامین وسایل توانبخشی و ویلچر مورد نیاز معلولان ایران توسط سازمان ملل را خواستار شد.

 

علی همت محمودنژاد ، ضمن تشریح جزییات این دیدار با حضور معاون رفاه اجتماعی وزیر کار و تعاون، نمایندگان دارویی سازمان تأمین اجتماعی و معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: تحریم‌های آمریکا، وسایل کمک بخشی برای معلولان ایران را گران و دسترسی به آن را ناممکن کرده است. قیمت پوشک بزرگسالان و وسایل بهداشتی افراد دارای ضایعه نخایی تا ۴ برابر افزایش یافته است و همین موضوع سلامت آنها را به مخاطره انداخته است.

 

محمودنژاد با اشاره به سخنرانی خود در این جلسه که گزارشگر کمیساریای عالی حقوق بشر را مورد خطاب قرار داده است، گفت: به این گزارشگر گفتم که «هزینه یک عصا تا قبل تحریم‌ها یک دهم حقوق ماهیانه یک کارگر بود اما الان معادل ۵۰ درصد حقوق آنها شده است. " بریس دوبل" پا نیز هم اکنون ۲۲ میلیون و معادل حقوق ۱۸ ماه یک کارگر است درصورتی که این هزینه قبل تحریم‌ها معادل حقوق دو ماه یک کارگر بود».

 

عضو هیئت مدیره سازمان جهانی معلولان افزود: همچنین به این گزارشگر گفتم «چهره شما را به خاطر می‌سپارم و به معلولان ایران خواهم گفت که گزارش شما از ایران چه تأثیری در بهبود وسایل کمک توانبخشی برای آنها خواهد داشت. تحریم‌های یک طرفه و ظالمانه ترامپ و آمریکا معلولان ایران را از نظر بهداشتی و سلامت در تنگناهای بسیاری قرار داده است».

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است