خسروی وفا: مشکل مالی برای اعزام تیم‌ها به مسابقات کسب سهمیه نداریم

خسروی وفا: مشکل مالی برای اعزام تیم‌ها به مسابقات کسب سهمیه نداریم

11 اردیبهشت 1398

رییس کمیته‌ ملی پارالمپیک، گفت‌: با توجه به این که در بحران اقتصادی قرار داریم تلاش می‌کنم با کاهش تعداد نفرات اضافی در اعزام‌ها مشکلی از نظر اعتبارات برای اعزام تیم‌ها جهت کسب سهمیه پارالمپیک 2020 نداشته باشیم.

 

 محمود خسروی وفا در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی ورزش برای صلح و توسعه، اظهار کرد: این مراسم برای معرفی رشته‌هایی مانند بوچیا که ورزشکاران آن دارای معلولیت بالا هستند در فدراسیون بر پا شده است تا از این طریق بتوانیم ورزش معلولان را به ویژه‌ آنهایی که در دنیا زیاد مطرح نیستند را از طریق ورزش برای صلح و توسعه به دنیا معرفی کنیم. بنابراین بر پایی چنین مراسم‌هایی فرصت مناسبی برای ورزشکاران معلول است تا از این طریق ورزشکاران معلول را به دنیا معرفی کنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این که در شرایط بد اقتصادی قرار داریم، آیا کمیته‌ ملی پارالمپیک نیز در اعزام تیم‌ها با مشکل اعتباری مواجه است یا خیر، در این رابطه توضیح داد: آن چه که برای ما مسلم است و دارای اهمیت است کسب مدال طلا است. کسب سهمیه برای ما کافی نیست. سیاستی که ما در کمیته‌ ملی پارالمپیک هستیم این است که تنها کسانی را به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ اعزام کنیم که شانس زیادی برای کسب مدال طلا، سپس نقره و برنز دارند. بنابراین این که ورزشکاری موفق به کسب سهمیه شد به بازی‌های پارالمپیک اعزام می‌شود این طور نیست. البته شاید ورزشکاری کسب سهمیه کند، اما از نظر شرایط سنی برای حضور در بازی‌های پارالمپیک مناسب باشد که ما سعی خواهیم کرد با سرمایه‌گذاری روی این ورزشکاران آنها را برای بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک آینده آماده کنیم و پشتوانه‌های خوبی را برای تیم‌ ‌ملی داشته باشیم.

 

رییس کمیته ملی پارالمپیک، با اشاره به این که هیچ گونه چالش مالی برای اعزام تیم‌ها به مسابقات برون مرزی نداریم، در این باره خاطر نشان کرد: ما نباید مشکلات اقتصادی را بزرگنمایی کنیم. سال گذشته نیز با وجود این که در بحران مالی قرار داشتیم با مدیریت بودجه توانستیم بهترین نتیجه را در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا کسب کنیم. بنابراین امسال نیز سعی داریم با مدیریت اعتبارات و بودجه کمیته ملی پارالمپیک بدون هیچ گونه مشکل و دغدغه‌ای تیم‌ها را برای مسابقات کسب سهمیه اعزام کنیم. البته باید این را بگویم که ما در حال حاضر نیز مشکل مالی نداریم.

 

وی در بخش پایانی، بیان‌ کرد: برای این که بتوانیم حضور موفقی در مسابقات کسب سهمیه داشته باشیم و مشکل مالی دغدغه‌ای برای اعزام‌ها نباشد، سیاست این است که در اعزام افراد اضافی پرهیز کنیم و تنها کسانی را اعزام کنیم که بتوانند موفق به کسب سهمیه شوند. بنابراین با این رویکرد تصور نمی‌کنم که امسال به چالش خاصی از نظر مالی برخورد کنیم.

 

خسروی وفا در پایان با اشاره به این که آیا کمیته ملی پارالمپیک از فدراسیون‌هایی که از امسال تحت حمایت فدراسیون‌های افراد سالم قرار می‌گیرند از نظر مالی حمایت خواهد شد یا خیر، در این باره توضیح داد:طی تفاهم‌نامه‌ای که با فدراسیون‌ها منعقد کرده‌ایم ما از تمام ورزشکاران معلول در اعزام‌ها و کسب سهمیه حمایت لازم را به عمل خواهیم آورد و هر کجا که باشد از نظر اعتباری در کنار این فدراسیون‌ها خواهیم بود.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است