سیاست ستاد عالی المپیک کسب رتبه یک‌رقمی در پارالمپیک ۲۰۲۰ است

سیاست ستاد عالی المپیک کسب رتبه یک‌رقمی در پارالمپیک ۲۰۲۰ است

14 اردیبهشت 1398

 مراسم پاسداشت افتخارآفرینی ورزشکاران جانباز و معلول استان اصفهان در سال 97 با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در سالن اجتماعات بیمارستان میلاد اصفهان برگزار شد.

 

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در این آیین اظهار داشت: این فدراسیون همواره تلاش کرده سهم خود از سبد افتخارات ورزش ایران را ایفا کند و مأموریت خود برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران را به خوبی انجام دهد.

 

حمید علی صمیمی افزود: ورزشکاران جانباز و معلول ایران در هر مسابقه‌ای حضور داشته‌اند، پرچم پرافتخار کشورمان را به اهتزار درآورده و سرود جمهوری اسلامی ایران را طنین‌انداز کرده‌اند. این نخبگان ورزشی با وجود شرایط خاصی که دارند، برای شادی مردم کشورشان از خودشان می‌گذرند و سختی‌های آماده‌سازی و تمرین را به جان می‌خرند تا برای ایران افتخارآفرینی کنند.

 

وی با اشاره به رتبه سوم کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا ادامه داد: اگر در یکی دو مسابقه روز پایانی از ورزشکاران ما خطا نمی‌گرفتند و قدری شانس هم یارمان بود، حتی می‌توانستیم در جایگاه دوم این مسابقات بایستیم.

 

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به ورزش جانبازان و معلولین دارد. طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، هدف ورزش جانبازان و معلولین ابتدا سلامت، توانمندسازی و افزایش امید به زندگی است و سپس مدال‌آوری و کسب موفقیت در جهت شاد کردن مردم در اولویت بعدی قرار دارد.

 

هدف‌گذاری ستاد عالی المپیک کسب رتبه یک‌رقمی در پارالمپیک 2020  است

 

صمیمی با اشاره به در پیش  بودن پارالمپیک 2020 توکیو تصریح کرد: سیاست ستاد عالی المپیک برای پارالمپیک 2020 توکیو، قرار گرفتن ورزش ایران در رتبه تک رقمی این رقابت‌ها است. کاروان کشورمان در دوره گذشته این مسابقات در رده پانزدهم قرار گرفت و رسیدن به رتبه نهم یا هشتم در پارالمپیک 2020 خیلی سخت است، اما امیدوارم با همت ورزشکاران به این هدف مهم دست یابیم.

 

در ادامه این مراسم، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با اشاره به سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: نقش این شهید بزرگوار در احیا و نبوغ تفکرات نوجوانان و جوانان کشور پیش از انقلاب، در دوران شکل‌گیری انقلاب و پس از پیروزی انقلاب و برخورد با تفکرات الحادی و التقاطی انکارناپذیر است.

 

سید محسن سجاد افزود: ورزشکاران جانباز و معلول برتری‌ها و امتیازاتی نسبت به دیگران دارند که باعث می‌شود گردهمایی آنها خاص باشد و به خاطر حضور در این جمع بسیار خرسندم.

 

وی بیان داشت: از مباحث اعتقادی که بگذریم، فرهنگ ما از جوانمردی غنی است و ورزش باستانی به عنوان یکی از تجلی‌گاه‌های فرهنگ پهلوانی از کشور ما بروز و ظهور یافته است.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانیات خود بر تهذیب نفس، تحصیل و ورزش برای جوانان تأکید فراوان دارند و به نظر من ورزش بر 2 مورد دیگر مقدم است، چون ورزش باعث افزایش سعه صدر و اخلاق نیکو گشته و مقدمه تهذیب نفس و تحصیل را فراهم می‌کند.

 

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان اصفهان نیز در این آیین گفت: در سال 97 و با وجود مشکلات اقتصادی که با آن دست به گریبان بودیم، با همدلی و همراهی ورزشکاران و همت بلند آنها، مشکلاتی مانند کمبود امکانات را پشت سر گذاشته و ورزشکاران استان اصفهان در مسابقات قهرمانی کشور و همچنین مسابقات بین‌المللی و به ویژه بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا افتخارآفرینی کردند.

 

محمدرضا آقاباباگلیان افزود: با وجود تمام مشکلات گام‌های خوبی برای اعتلای ورزش جانبازان و معلولین استان اصفهان برداشته شد و ورزشکاران استان از ورزشگاه اختصاصی شهید میثمی بهره‌مند شدند.

 

وی افزود: توسعه کمی و کیفی افتخارات ورزشکاران جانباز و معلول استان اصفهان، تجهیز شهرستان‌های استان و استعدادیابی ورزشکاران جوان در تمام رشته‌های 18 گانه ورزش معلولین در دستور کار هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان اصفهان در سال 98 قرار دارد.

 

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان اصفهان تصریح کرد: اگر حمایت باشگاه‌ها نبود توان گام برداشتن در این عرصه را نداشتیم و جا دارد از حمایت‌های باشگاه‌های مخابرات، نامی نو، ذوب‌آهن، سپاهان و همچنین اداره‌کل بنیاد شهید استان، اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان و سازمان‌های مردم‌‌نهاد از ورزش جانبازان و معلولین استان اصفهان تشکر کنم.

 

آقاباباگلیان با اشاره به برگزاری مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان ویژه جانبازان و معلولین با همکاری شهرداری اصفهان در ماه مبارک رمضان، بیان داشت: این مسابقات امسال در رشته‌های بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته و تنیس برگزار خواهد شد.

 

در پایان این مراسم از ورزشکاران، مربیان و داوران افتخارآفرین در سال 97 از جمله مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا تقدیر به عمل آمد.

 

پخش نماهنگی از دیدار مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا با رهبر معظم انقلاب و سخنرانی مهدی علیزاده جانباز اصفهانی که موفق به کسب 2 مدال طلا و برنز این مسابقات شده بود نیز از بخش‌های ویژه این آیین بود.

 

منبع : تسنیم

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است