رئیس بهزیستی: هشت هزار خانواده دارای چندمعلول منتظر تحویل مسکن هستند

رئیس بهزیستی: هشت هزار خانواده دارای چندمعلول منتظر تحویل مسکن هستند

14 اردیبهشت 1398

وحید قبادی دانا  در مراسم تحویل 76 واحد مسکونی به خانواده های دارای دو معلول زیر پوشش سازمان بهزیستی در شهرجدید گلبهار واقع در خراسان رضوی به تشکیل پرونده برای 14 هزار خانواده فاقد مسکن و دارای چند معلول اشاره و بیان کرد: شش هزار خانواده از این تعداد تاکنون مسکن گرفته اند و به این ترتیب هنوز هشت هزار خانواده دیگر از این طیف در انتظار تحویل مسکن هستند.


وی ادامه داد: حدود دو هزار خانواده دیگر دارای چند معلول نیز در سطح کشور هستند که هنوز برایشان پرونده ای در این خصوص تشکیل نشده و در نوبت دریافت مسکن هم قرار نگرفته اند.


معاون وزیر رفاه گفت: افزایش قیمت مسکن طی امسال و احتمال تداوم این روند در سال آتی موجب نگرانی در زمینه اتمام مسکنهای وعده داده شده به این خانواده ها شده بود اما امیدواریم با مشارکت و هماهنگی همگانی این مسئله مانعی را برای تحویل به موقع مسکن به چینی خانواده هایی ایجاد نکند.


وی بر تامین مسکن مورد نیاز برای دیگر مددجویان بهزیستی نیز تاکید و بیان کرد: زنان سرپرست خانوار، معلولان و معتادان ترک اعتیاد کرده در گروه هدف سازمان بهزیستی برای تامین مسکن هستند. در این چارچوب تاکنون به تامین 108 هزار واحد مسکونی برای این گروهها کمک شده است.


رئیس سازمان بهزیستی افزود: حدود همین تعداد مددجوی دیگر وجود دارند که هنوز برایشان تشکیل پرونده نشده و در نوبت تامین مسکن یا اخذ تسهیلات مسکن هم قرار نگرفته اند اما با این وجود 50 هزار واحد مسکونی برای مددجویان در کل کشور در حال ساخت است.


76 پروژه مسکونی روز شنبه طی مراسمی به خانواده های دارای دو معلول زیر پوشش سازمان بهزیستی در شهرگلبهار تحویل داده شد.

 

شهرجدید گلبهار در 35 کیلومتری شمال غربی مشهد و در امتداد جاده مشهد - قوچان برای سکونت جمعیتی 200 هزار نفری ساخته شده اما با چهار هزار هکتار وسعت گنجایس سکونت 400 هزار نفر را دارد.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است