ایجاد اشتغال بیشتر از تعهد توسط بهزیستی قزوین

ایجاد اشتغال بیشتر از تعهد توسط بهزیستی قزوین

23 اردیبهشت 1398

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین گفت: تعهد اشتغال بهزیستی استان قزوین در سال گذشته ۶۰۷ نفر بود که توانستیم برای ۶۶۳ نفر شغل ایجاد کنیم، در واقع در این حوزه با رشد مازاد 9 درصدی روبه‌رو هستیم.

 

غفار رمضانی در جلسه با حضور معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور و خیرین که شب گذشته برگزار شد، تصریح کرد: در حوزه مشارکت‌های عمومی ما موظف هستیم که ۱۳ نوع مجوز ازجمله مراکز مشاوره، مراکز نگهداری سالمندان و مؤسسات مردم‌نهاد صادر کنیم، در حال حاضر ۳۲۵ مرکز فعال در استان قزوین مشغول به کار هستند.

 

وی افزود: از سال ۸۹ تاکنون در حوزه مسکن 3871 واحد، پروژه‌های در حال ساخت و واگذارشده داریم؛ از این تعداد 2082 واحد تحویل داده‌شده است، دریکی از پروژه‌های مهم مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول و بالاتر در سازمان بهزیستی کشور تفاهم‌نامه پنج جانبه منعقد شد تا سهمیه ۲۰۲ واحدی اختصاص یابد که در این زمینه نیز ۱۵۷ واحد تاکنون واگذارشده است.



معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اظهار کرد: خانه‌های اختصاص داده‌شده به خانواده‌های دارای دو معلول تقریباً نیمه رایگان محسوب می‌شود به‌طوری‌که ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۳۰ میلیون در قالب تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان پرداخت می‌شود.



وی افزود: در روستاها نیز ۱۰۵ واحد در نظر گرفته‌شده که ۵۲ واحد آن واگذارشده است، تاکنون در حوزه مسکن 9 میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات هزینه کردیم، حجم فعالیت اقتصادی ما در بخش مسکن با رکورد روبه‌رو شده و نیازمند مشارکت خیرین است.



رمضانی با اشاره به حوزه اشتغال بیان کرد: در این حوزه تلاش‌های خوبی صورت گرفته است، تعهد اشتغال ما در سال گذشته ۶۰۷ نفر بود که توانستیم برای ۶۶۳ نفر شغل ایجاد کنیم، درواقع در این حوزه با رشد مازاد نه درصدی روبه‌رو هستیم.



وی خاطرنشان کرد: در حوزه اعتبارات نیز هفت میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان اعتبارات کشوری گرفتیم، از این میزان شش میلیارد تخصیص استانی بود که تاکنون پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.



رمضانی یادآور شد: در بحث اشتغال، یارانه ارتقا کارایی معلولین، بیمه سهم کارفرمایی و بیمه خویش‌فرمایی دارای اهمیت است، حجم بیمه‌ها امسال افزایش داشته و کارفرمایان زیادی برای این موضوع مراجعه می‌کنند.


 
وی تأکید کرد: در سال ۹۶ اعتبار این حوزه ۵۰۰ میلیون تومان بود که این میزان در سال ۹۷ با رشد دو برابری روبه‌رو شد و یک میلیارد و ۴۶ میلیون تومان بیمه سهم کارفرما به ما اختصاصی داده شد، همچنین در بحث جبران از سه میلیارد اعتبار کشوری برای ۳۱ استان، ده درصد را به استان قزوین اختصاص دادند.



معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین یادآور شد: کانون معلولین توانا ۳۷۰ شغل تثبیتی و ۶۳ شغل در سال گذشته ایجاد کردند که توانستیم ۸۶۶ میلیون تومان اعتبار به آن‌ها اختصاص دهیم که این میزان ۶۶ درصد اعتبارات کشوری است، ۹۲ درصد افراد شاغل در کانون توانا افراد معلول هستند.



وی با اشاره به بخش مشارکت‌های مردمی بیان کرد: سال گذشته در بحث دولتی دو میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان و در بخش غیردولتی سه میلیارد و ۸۶ میلیون تومان جمع‌آوری داشتیم که ۱۳ درصد رشد داشتیم.



معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان تصریح کرد: هر ماه ۳۰۰ بسته مواد غذایی بین جامعه هدف نیازمند توزیع می‌شود، همچنین هر ماه پنج کمک‌هزینه جهیزیه نیز به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود، حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه از دیگر برنامه‌های این حوزه است که سال گذشته ۶۴ میلیون به‌حساب آن‌ها واریزشده است.



وی تأکید کرد: طی سال گذشته در حوزه جذب داوطلبین و همیاران ۲۴۶ نفر، در حوزه طرح حامی ۲۰۶ نفر جذب شدند و در حال حاضر ۱۴ مؤسسه خیریه فعال در سطح استان فعال هستند، هزار صندوق صدقات بهزیستی سال گذشته در سطح استان قرار داده شد که ورودی این حوزه نیز کمک خوبی به شمار می‌رود.



وی خاطرنشان کرد: ثبت زمین 2200 متری در محمدیه با کاربری درمانی برای فرزندان شبانه‌روزی، احداث مرکز نگهداری بیماری روانی و ذهنی در خانه‌های کوچک، احداث و راه‌اندازی مراکز نگهداری سالمندان بوئین‌زهرا ازجمله فعالیت‌های صورت گرفته توسط خیرین بهزیستی است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است