کتاب‌های جشنواره رضوی ویژه نابینایان و ناشنوایان در فارس تولید شد

کتاب‌های جشنواره رضوی ویژه نابینایان و ناشنوایان در فارس تولید شد

9 خرداد 1398

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: گویاسازی پنج کتاب جشنواره کتابخوانی رضوی و همچنین مناسب سازی یک قصه برای شرکت ناشنوایان در این جشنواره در فارس صورت گرفت.

 

 روح الله منوچهری: هدف از گویا سازی و تهیه کتاب ویژه ناشنوایان، دسترسی آسان همه اقشار جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان استثنایی به منابع جشنواره کتابخوانی رضوی است.

 

وی بیان داشت: در چند دوره گذشته این جشنواره، استان فارس در زمینه گویاسازی کتاب‌ها و ارسال آن به تمام کشور داوطلب بود و امسال نیز برای نخستین بار مناسب سازی یک داستان برای ناشنوایان در فارس صورت گرفت که با استقبال مواجه شد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: کتاب‌های «کبوترها و آهوها»، «فاطمه و فاطمه» و «امام رضا (ع)» از منابع بخش کودک و کتاب «درختی که بال درآورد» از منابع بخش نوجوان جشنواره در شیراز و کتاب «هشت قصه از امام جواد (ع)» در لارستان و با همکاری گویندگان افتخاری و کتابداران گویاسازی شده و در اختیار کتابخانه های سراسر کشور قرار گرفته است.

 

منوچهری ادامه داد: همچنین داستان «روزی که مثل دیروز نبود» از مجموعه کتاب «هشت قصه از امام جواد (ع)» با همکاری مدرسه استثنایی کاشف شیراز برای کودکان ناشنوا مناسب سازی شده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس به تهیه نرم افزار جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره و بیان کرد: نرم‌افزار اختصاصی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ویژه تلفن‌های همراه و سیستم عامل اندروید نیز با هدف اینکه عموم علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی به راحتی به آن دسترسی داشته باشند، با همکاری کمیته اجرایی جشنواره رضوی در فارس تولید شده و برای استفاده همگان در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار گرفته است.

 

شیراز رنگ و بوی رضوی گرفت

منوچهری، همچنین در مورد وضعیت استان فارس در جشنواره رضوی گفت: با همکاری دستگاه‌های استانی، این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی با برنامه ریزی گسترده برای جذب مشارکت حداکثری همراه بوده است.

 

وی، از تبلیغات گسترده جشنواره کتابخوانی رضوی در شیراز و دیگر شهرهای استان یاد کرد و بیان داشت: در شهر شیراز با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، سازمان قطار شهری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، تبلیغات جشنواره رضوی در قالب پوستر، استند، بیلبورد و پل هوایی در مناطق پُر تردد شهر نصب شده است، همچنین صدا و سیمای مرکز فارس نیز با تهیه برنامه‌های خبری از روند برگزاری جشنواره و پخش زیرنویس، در زمینه معرفی جشنواره به عموم مردم مشارکت داشته است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در ادامه به همراهی بسیاری از مسئولان و نویسندگان و هنرمندان فارسی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و جمعی از فرمانداران و ائمه جمعه این استان با صدور پیام‌هایی مردم را به حضور در جشنواره دعوت کردند که این روند ادامه خواهد داشت.

 

به گفته وی، اداره کل زندان‌های استان فارس نیز با اختصاص تسهیلات رفاهی و قضایی برای مددجویان شرکت کننده در جشنواره رضوی، زمینه حضور محبوسان را در این رویداد فراهم کرده است.

 

نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) از ابتدای اردیبهشت ماه ۹۸ آغاز و مهلت شرکت در این جشنواره بیست و هشتم خردادماه ۱۳۹۸ تعیین شده است.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است