کماندار ملی پوش: با دست پر از هلند باز می‌گردیم

کماندار ملی پوش: با دست پر از هلند باز می‌گردیم

8 خرداد 1398

علی سینا منشازاده در حاشیه آخرین مرحله آماده سازی تیم ملی تیراندازی با کمان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تقریباً ۶ مرحله اردوی آمادگی داشتیم و اگر چه حریفان ما در هلند حداقل در چند مسابقه و تورنمنت پیش از قهرمانی جهان شرکت کرده‌اند اما به جرأت باید گفت که من و هم تیمی‌هایم از لحاظ آمادگی در سطح خوبی به سر می بریم.


مسابقات تیراندازی باکمان قهرمانی جهان و انتخابی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از ۱۳ خرداد ماه به میزبانی شهر "سرتوخن بوس" هلند آغاز می‌شود و ایران با ۱۰ کماندار معلول در این رقابت‌ها به مصاف حریفان می‌رود.


این کماندار ۳۲ ساله اهل کرمان ادامه داد: تیراندازی با کمان یک رشته کاملاً ذهنی است و با آرامش و آسودگی روان ارتباط مستقیم دارد و هر قدر ورزشکار دغدغه‌ای برای معیشت و زندگی خانواده اش نداشته باشد با توان بالاتری می‌تواند فعالیت کرده و به همان میزان ضریب موفقیتش افزایش می‌یابد.


دارنده ۲ مدال طلای قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ جمهوری چک و چین گفت: رشته تیراندازی با کمان معلولان مانند بسیاری از رشته‌ها امکان پخش تلویزیونی را ندارد و همین مساله مانع از جذب حامیان مالی و مشارکت آنان می‌شود.


منشازاده خاطر نشان کرد: پتانسیل لازم برای حمایت از کمانداران معلول در کشور وجود دارد و اگر در پخش تلویزیونی فرصت تبلیغات داشته باشیم آنقدر بنگاه اقتصادی در کشور وجود دارد که از این رشته حمایت کند تا کمانداران با قدرت، تمرکز ذهنی بالا و انگیزه بیشتر راهی مسابقات شده و برای کشور افتخار آفرینی کنند.


این کماندار سال ۸۵ در اثر حادثه سقوط از ارتفاع معلول شده است؛ او ورزش را تا پیش از معلولیت به صورت غیر حرفه‌ای دنبال کرده و پس از معلولیت و فعالیت در تنیس و بسکتبال با ویلچر از سال ۹۵ وارد رشته تیراندازی با کمان در رشته کامپوند شد و تاکنون افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته است.


علی سینا منشازاده فارغ التحصیل رشته کارشناسی نرم افزار کامپیوتر است و علاوه بر مدال طلای جهانی چک و چین، مدال نقره انفرادی و میکس تیمی جام جهانی ۲۰۱۷ چین را نیز در کارنامه دارد.

 

کاروان ۱۰ نفره کمانداران معلول بامداد شنبه (۱۱ خرداد ماه) تهران را به مقصد هلند ترک می‌کند.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است