استارت دونده های نابینای همدان برای پاراالمپیک توکیو

استارت دونده های نابینای همدان برای پاراالمپیک توکیو

25 خرداد 1398

روشندلان دونده همدانی توانستند در ماراتن کشوری با کسب مدال‌های رنگارنگ، ضمن ثبت رکورد تاریخی در ورزش استان همدان، برای حریفان در انتخابی مسابقات جهانی و سهمیه پاراالمپیک خط و نشان بکشند.

 

تیم دو ومیدانی بانوان و آقایان همدان در مسابقات قهرمانی نابینایان و کم بینایان کشور که با حضور «ون رووم» ناظر فنی کمیته بین‌المللی پارالمپیک (ipc) به میزبانی تهران برگزار شد، بر بام ایران ایستادند.

 

اهمیت این افتخار بر این است که دختران و پسران روشندل همدانی برای نخستین بار موفق به فتح سکوی قهرمانی این دوره از رقابت‌های کشوری شدند.

 

ماراتن طلایی بانوان همدانی

تیم بانوان همدان در افتخاری بی نظیر توانست بالاتر از حریفان قدرتمند کشوری خود عنوان قهرمانی سیزدهمین دوره مسابقات دوومیدانی زنان قهرمانی کشور، گرامیداشت سوم خرداد، آزادسازی خرمشهر را کسب کند.

 

دونده‌های دختر نابینای همدانی در این رقابت‌ها بالاتر از تیم‌های مدعی از جمله فارس، زنجان، تهران و اصفهان به این افتخار بزرگ رسیدند تا شروع طوفانی برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو داشته باشند.

 

در این پیکارها که طی دو روز در مجموعه آفتاب انقلاب تهران با حضور ١٩ استان و ٩٠ ورزشکار برگزار شد، تیم‌های همدان با ٢٧، فارس با ٢٤ و زنجان با ٢٣ امتیاز به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

 

این رقابت‌ها علاوه بر قرار گرفتن در رنکینگ جهانی، ثبت رکورد و انتخابی تیم ملی، جهت حضور در رقابت‌های جهانی برگزار شد.

 

در پایان این مسابقات «ون رووم» ناظر فنی کمیته بین‌المللی پارالمپیک (ipc)، «محمد رضا مظلومی» رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، «علی اصغر هادی‌زاده» نایب رئیس فدراسیون، «فائزه توسلی» سرپرست نایب رئیسی زنان و «حسین اکبرزاده» سرپرست دبیری در مراسم اختتامیه و توزیع کاپ و مدال حضور داشتند.

 

در این رقابت‌ها تیم‌های تهران با ۲۲ امتیاز، اصفهان با ۱۹ امتیاز و توابع با ۱۳ امتیاز به ترتیب در جایگاه چهارم تا ششم قرار گرفتند.

 

آرزو محبی منش، معصومه محبی منش، پرستو حضرتی، مهوش نیکروئی ترکیب تیم دو ومیدانی دختران نابینای همدانی را تشکیل دادند ضمن اینکه سهیلا مرادی از قهرمانان ارزنده و سابق دو ومیدانی به عنوان مربی و اکرم ساسان پور سرپرست این تیم حضور داشتند.

 

اعضای این تیم در رقابت‌های قهرمانی کشور در مجموع موفق به کسب چهار مدال طلا و نقره شدند.

 

بانوان همدانی در ادوار گذشته همواره در سکوهای دوم و سوم کشوری حضور داشتند و این بار ثمره تلاش‌های آنان رسیدن به عنوان قهرمانی بود.

 

مردان نابینای همدان صیادان مدال‌های قهرمانی

 

اما در بخش مردان نیز تیم همدان برخلاف سال‌های قبل و در ماراتن دشوار با تیم‌های مدعی و قدرتمند خود موفق به فتح سکوی قهرمانی شد.

 

در پایان بیستمین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور دو ومیدانی مردان که با حضور نماینده کمیته ملی پارالمپیک در مجموعه آفتاب انقلاب با حضور ۱۲۰ ورزشکار برگزار شد، همدان در جایگاه نخست ایستاد، تهران دوم شد و فارس به عنوان سومی دست یافت.

 

این تیم متشکل از قهرمانان آسیایی و کشور با ترکیب حمید اسلامی، وحید علی نجیمی، مهرداد مرادی، محمدرضا محمد زاده و امیر حسین وزینی به مربیگری مهدی موسوی بود که در این مسابقات حضور داشتند.

 

مردان نابینای همدانی در این رقابت‌ها موفق به کسب پنج نشان طلا و ۲ نقره شدند تا برای نخستین بار برسکوی قهرمانی قرار بگیرند.

 

حضور حداکثری در پاراالمپیک

رئیس هیأت نابینایان و کم بینایان همدان با اشاره به افتخار مهم دونده‌ها در مسابقات کشوری گفت: نظیر این موفقیت را در گذشته نداشتیم و امسال با عزم جدی ورزشکاران، مربیان و سایر دست اندرکاران توانستیم به این افتخار ارزنده برسیم.

 

سمیه سهیلی افزود: قهرمانی در ۲ بخش بانوان و آقایان همدان حتی تمجید فدراسیون را به دنبال داشت و عملکرد دونده‌ها بسیار عالی بود.

 

وی اضافه کرد: ارزیابی‌های صورت گرفته از رقابت‌های قهرمانی کشور نشان می‌دهد که می‌توانیم سهمیه بیشتری در پاراالمپیک کسب کنیم.

 

سهیلی خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها شروع بسیار خوبی برای دونده‌های روشندل همدانی بود تا بتوانند برای کسب سهمیه بازی‌های پاراالمپیک توکیو به عنوان مهمترین رویداد ورزشی جهان قدم بردارند.

 

ورزش نابینایان روی نوار موفقیت است

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز با قدردانی از عملکرد ورزشکاران نابینا و کم بینای همدان در میادین ملی و بین المللی گفت: ورزش نابینایان روی نوار موفقیت است.

 

محسن جهانشیر افزود: بدون تردید بخشی از موفقیت ورزش استان در میادین بین المللی مرهون تلاش و افتخارآفرینی ورزشکاران نابینا، معلول، جانباز، ناشنوا و بیماران خاص است و اکنون شاهد درخشش دونده‌های نابینا در میادین کشوری هستیم.

 

وی اضافه کرد: قهرمانان نابینا افتخاری بزرگ برای جامعه ورزش همدان هستند و سهم بسزایی در موفقیت ورزش این استان در میادین ملی و بین المللی دارند.

 

جهانشیر بیان کرد: قهرمانان و مدال آوران سرمایه‌های ارزنده برای ورزش استان همدان هستند و حمایت از آنها را وظیفه خود می‌دانیم.

 

وی خواستار تلاش دونده‌های نابینا برای کسب حداکثر سهمیه حضور در بازی‌های پاراالمپیک توکیو شد و افزود: دو ومیدانی از رشته‌های موفق ورزش همدان است و روی توانمندی و درخشش نابینایان دونده این استان حساب ویژه باز کرده‌ایم.

 

همدان دارای بیش از یکصد ورزشکار نابینا و کم بینا در رشته‌های مختلف است.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است