۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته بهزیستی در استان سمنان اجرا می‌شود

۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته بهزیستی در استان سمنان اجرا می‌شود

22 تیر 1398

علی‌رضا ایزدپور  در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در اداره کل بهزیستی استان سمنان، ضمن تشریح برنامه‌های هفته بهزیستی، بیان کرد: ۳۰ عنوان برنامه در این هفته در سطح استان برگزار می‌شود که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها برگزاری راهپیمایی سراسر هم‌زمان با روز دوشنبه، بیست و چهارم تیرماه ۹۸ در سراسر استان سمنان است.

 

وی افزود: حضور در گلزار شهدا، تریبون آزاد، نمایشگاه توانمندی‌های بهزیستی، افتتاح سالم آموزش و نمایشگاه بهزیستی مهدی‌شهر، برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان بهزیستی در سراسر استان سمنان دیدار با امامان جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه در بخش‌ها و شهرهای مختلف استان در زمره دیگر برنامه‌های این ایام است.

 

افتتاح مرکز مشاوره ژنتیک در گرمسار

مدیرکل بهزیستی استان سمنان، از افتتاح مرکز رفاه خانواده و کودک در شاهرود طی هفته بهزیستی خبر داد و بیان کرد: این مرکز در روز پنج‌شنبه بیست و هفتم تیرماه ۹۸ افتتاح می‌شود همچنین در همین روز افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مددجویان بهزیستی، آغاز به کارگروه همیار خیاط، برگزاری جشن مرکز خیریه امیرآباد و … در دامغان را نیز خواهیم داشت.

 

ایزدپور بابیان اینکه در این هفته از کارکنان بهزیستی نیز تقدیر می‌شود، تأکید کرد: روز شنبه بیست و نهم تیرماه ۹۸ همچنین شاهد برگزاری همایش روابط عمومی‌های بهزیستی سراسر استان سمنان خواهیم بود که در این همایش از خدمات آن‌ها تقدیر می‌شود.

 

وی بابیان اینکه مرکز مشاوره ژنتیک بهزیستی در گرمسار نیز افتتاح می‌شود، تأکید کرد: این مراسم همراه با افتتاح نوبت عصر اورژانس اجتماعی و افتتاح بنیاد فرزانگان و هم‌زمان با روز سه‌شنبه بیست و پنجم تیرماه ۹۸ در گرمسار برگزار می‌شود.

 

خدمت‌رسانی به ۲۶ هزار مددجو

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در دیگر بخش سخنان خود بابیان اینکه این اداره کل به ۲۶ هزار و ۱۹۰ نفر مددجو در سال ۹۷ خدمت‌رسانی کرده است، گفت: تعداد خدمت گیرندگان در حوزه اجتماعی، توان‌بخشی، مشارکت‌ها، پیگیری‌ها و اورژانس اجتماعی ۳۰۸ هزار و ۵۱۴ نفر بوده است.

 

ایزدپور تعداد خدمت گیرندگان مستمری‌بگیر بهزیستی استان سمنان را یک‌هزار و ۳۲۶ نفر ذکر کرد و گفت: در سال ۹۷ شرایط اشتغال ۴۴۶ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی فراهم‌شده است همچنین در این سال ۲۴۱ واحد مسکونی نیز به مددجویان تحویل داده‌شده است.

 

وی افزود: بهزیستی استان سمنان همچنین در سال ۹۷ به یک هزار و ۱۰۴ زن سرپرست خانوار، بیمه‌شده و خدمت گیرنده شهری و روستایی، خدمت‌رسانی کرده است.

 

غربالگری شنوایی در سال ۹۷ انجام شد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه شش هزار و ۱۳۳ نفر در مهدهای کودک زیر نظر بهزیستی استان در سال ۹۷ حضور داشتند، ابراز کرد: در این سال همچنین دو هزار و ۷۶ نفر در مرکز آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان سمنان پذیرش شدند.

 

ایزدپور تعداد خدمت گیرندگان اورژانس اجتماعی در سال ۹۷ را سه هزار و ۸۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد خدمت گیرندگان مراکز روزانه، حرفه‌آموزی، کاره‌ای‌های تولیدی و حمایتی نیز در سال گذشته ۹۱۷ نفر بوده است و همچنین در این سال ۵۵۰ نفر نیز از مراکز شبانه‌روزی و خدمت در منزل بهزیستی استان سمنان خدمات دریافت کردند علاوه بر این موارد همچنین شاهد بهره‌مندی شش هزار و ۷۰۴ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی از وسایل کمک توان‌بخشی بوده‌ایم.

 

وی افزود: در برنامه آگاه‌سازی معلولان نیز طی سال گذشته ۱۷ هزار و ۸۹۹ نفر حضور یافتند، همچنین تعداد افراد دریافت‌کننده خدمات غربالگری شنوایی هشت هزار و ۱۰۰ نفر بوده است و به دو هزار و ۲۹۰ نفر خدمات مشاوره ژنتیک داده‌شده است همچنین تعداد کسانی که با سامانه صدای مشاور تماس گرفته‌اند شش هزار و ۳۴۷ نفر بوده است.

 

وجود ۳۳۴ باب مرکز بهزیستی در استان سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ادامه و در پاسخ به سؤالی با موضوع غربالگری نوآموزان، گفت: طی سال گذشته ۲۰ هزار و ۷۰۱ کودک در سطح استان سمنان خدمات غربالگری را در پایگاه‌های تنبلی چشم و پیشگیری از معلولیت دریافت کرده‌اند تعداد مددجویانی که سال گذشته مشاوره حضوری را در مراکز دولتی دریافت کرده‌اند، سه هزار و ۶۷۰ نفر بوده است.

 

ایزدپور بابیان اینکه جمعیت تحت پوشش برنامه پیشگیری اجتماع‌محور در سطح استان سمنان ۱۷۶ هزار و سه نفر است، تأکید داشت: در سال ۹۷ همچنین ۶۲ هزار و ۳۳۱ نفر در مراکز کاهش آسیب و ترک اعتیاد حضور یافتند.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است