از بین ۴۰۰ نفر تنها ۶ دوومیدانی‌کار معلول رکورد ورود به تیم ملی را زدند

از بین ۴۰۰ نفر تنها ۶ دوومیدانی‌کار معلول رکورد ورود به تیم ملی را زدند

20 تیر 1398

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان گفت: از بین ۴۰۰ دوومیدانی کار شرکت کننده در مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشوری در بخش زنان و مردان تنها ۶ دوومیدانی کار مرد توانستند رکورد اول تا سوم رنکینگ جهانی را به ثبت برسانند و به تیم ملی دعوت شوند.

 

بهمن رضایی در ارزیابی از عملکرد ۴۰۰ دوومیدانی کار معلول شرکت کننده در مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور برای دعوت به تیم ملی و حضور در مسابقات جهانی امارات اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با حضور ۴۰۰ دوومیدانی کار (۲۵۰ ورزشکار مرد و ۱۵۰ ورزشکار زن) به مدت ۳ روز در تمام مواد دوومیدانی در مجموع ورزشی آفتاب انقلاب برگزار شد که از این تعداد تنها ۶ دوومیدانی کار مرد رکورد اول تا سوم رنکینگ جهانی را کسب کردند و به تیم ملی دعوت شدند.

 

وی گفت: البته ۶ نفر از دوومیدانی کاران نیز رنکینگ چهارم جهان را کسب کردند که قرار شد این نفرات با کسانی که رکورد آنها نزدیک به رنکینگ جهانی است هفته اول شهریور در رکوردگیری مجدد شرکت کنند تا کسانی که موفق به کسب رنکینگ اول تا سوم جهان می‌شوند راهی مسابقات جهانی امارات شوند.

 

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان درباره وضعیت زنان دوومیدانی کار نیز اظهار کرد: در مسابقات انتخابی تیم ملی تنها ۴ نفر از زنان دوومیدانی کار رنکینگ چهارم جهان را کسب کردند که این دوومیدانی کاران به صورت غیرمتمرکز اردوهای خود را پیگیری خواهند کرد و سپس هفته اول شهریور در رکوردگیری مجدد شرکت می‌کنند. اگر این افراد نیز بتوانند رکورد اول تا سوم جهان را در رکوردگیری به ثبت برسانند عازم امارت می‌شوند.

 

رضایی اضافه کرد: بعد از انجام رکوردگیری مجدد و مشخص شدن نفرات اعزامی به مسابقات جهانی امارات که نخستین مسابقه برای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است، نخستین اردوی تیم ملی دوومیدانی معلولان در تهران برپا خواهد شد.

 

وی افزود: در جهانی امارات که از ۱۵ آبان به مدت ۱۰ روز در دبی برگزار خواهد شد، تنها نفرات اول و دوم سهمیه مستقیم پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب می‌کنند. تلاش ما بر این است تا هر کسی که رکورد اول تا سوم جهان را کسب می‌کند را عازم این مسابقات کنیم تا در امارات به چند مدال دست پیدا کنیم.

 

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی معلولان در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه دوومیدانی کاران تمام دنیا قبل از شرکت در مسابقات جهانی امارات مرتب در اردوهای برون مرزی شرکت می‌کنند سعی داریم در صورت صلاحدید کمیته ملی پارالمپیک قبل از شرکت در امارات یک تورنمنت برون مرزی برای تیم ملی دوومیدانی در نظر بگیریم تا با آمادگی خوبی راهی این مسابقات شویم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است