سالانه ۱۰ درصد مددجویان بهزیستی چهارمحال وبختیاری توانمند می شوند

سالانه ۱۰ درصد مددجویان بهزیستی چهارمحال وبختیاری توانمند می شوند

23 تیر 1398

 معصومه محمدی  در آئین افتتاح یک طرح اشتغالزایی معلولان در شهرکرد افزود: ایجاد اشتغال، مسکن و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی جامعه هدف از مهمترین راه‌های توانمندسازی جامعه هدف است.

 

وی با اشاره به راه اندازی کارگاه تولیدی آب رادیاتور، شیشه شور و فیلتر هوا ماشین در شهرکرد برای معلولان در دومین روز از هفته بهزیستی گفت: این طرح زمینه اشتغال ۱۰ نفر از معلولان را در مرکز نگهداری معلولان ایجاد کرده است.

 

محمدی گفت: برای راه اندازی این کارگاه ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری از محل بخش خصوصی و همچنین یارانه دولتی به ازای هر معلول هزینه شده است.

 

به گفته وی، در راستای حمایت از اشتغال مددجویان سازمان بهزیستی در ازای اشتغال ایجاد شده برای هر معلول، هزینه بیمه و همچنین یارانه به واحد ایجاد کننده اشتغال پرداخت می‌شود.

 

محمدی اظهار داشت: سال گذشته تعهد اشتغال مددجویان بهزیستی ۹۷۰ نفر بود که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اشتغال برای جامعه هدف ایجاد شد.

 

وی از راه اندازی نمایشگاه دست ساخته مددجویان و معلولان زیر پوشش این نهاد در شهرکرد خبر داد و گفت: این نمایشگاه با ۵۰ غرفه در راستای بازاریابی برای محصولات و دست ساخته جامعه هدف و معرفی توانمندی جامعه هدف به مدت یک هفته راه اندازی شده است.

 

به گزارش ایرنا، در دومین روز از هفته بهزیستی کمپ ترک اعتیاد در شهرکرد و مهدکودک با تیپ ساختمانی مهدهای کودک سراسر کشور در شهرکرد افتتاح شد.

 

هم اکنون ۳۲ هزار معلول در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است که از این تعداد بیش از ۷ هزار نفر مستمری بگیر دائم سازمان بهزیستی هستند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است