محمد اسماعیل شیخ قرایی، مدیرعامل انجمن معلولان پارس: طرح­های مخصوص معلولان باید در سطح ملی دیده شود

محمد اسماعیل شیخ قرایی، مدیرعامل انجمن معلولان پارس: طرح­های مخصوص معلولان باید در سطح ملی دیده شود

27 تیر 1398

 

مدیر عامل انجمن فرهنگی ورزشی گردشگری معلولان پارس گفت: تطبیق دادن تکنولوژی برای استفاده افراد دارای معلولیت باید مورد توجه قرار داد.                                                                                                                     

به گزارش ستاد خبری سومین رویداد توان‌تِک؛ «محمد اسماعیل شیخ قرایی» مدیر عامل انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس در گفت و گو با خبرنگار ستاد با اشاره به اینکه این انجمن حول 3 محور فرهنگی، گردشگری و ورزشی و به صورت تخصصی برای افراد دارای معلولیت و سالمندان فعالیت می‌­کند، گفت: عمده فعالیت ما در راستای فراهم کردن زیرساخت­‌ها و ارائه راهکار برای رفع موانع معماری که منجر به توانمند شدن فرد دارای معلولیت است، می‌شود.

شیخ قرایی در ادامه تکنولوژی را رکن مهمی برای افراد دارای معلولیت دانست و افزود: وقتی تلفن همراه هوشمند در اختیار افراد قرار می‌گیرد باید تکنولوژی استفاده از آن هم فراهم شود تا  از طریق متدهای روز بتوانند از آن استفاده کنند؛ آنچه که در این زمینه اهمیت دارد تطبیق دادن این تکنولوژی برای استفاده افراد دارای معلولیت است.

وی گفت: نمی‌توانیم، بگویم اقداماتی که در زمینه انجام شده کفایت می‌کند یا اقدام چشمگیری انجام نشده است، اما لازم  است آگاهی افرادی که در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنند در خصوص افراد توان‌یاب افزایش پیدا کند تا بتوانند راهکار بهتری ارائه کنند. انجمن‌ها می‌توانند در این زمینه گام مفیدی بردارند. توان‌تِک نیز یکی از این ابزارهاست که می‌تواند به بهبود این روابط تاثیر بگذارد.

شیخ قرایی در پایان با اشاره به اینکه طرح‌های مخصوص به معلولان و سالمندان باید به صورت ملی دیده شود، گفت: تنها انتظار ما این است که همه آحاد جامعه و دوایر دولتی در این زمینه وارد شوند چرا که انتفاعی که صورت می‌گیرد شامل همه اعضای جامعه می‌شود و ممکن است در برهه‌ای از زمان به آن نیاز پیدا کنند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است