ورزشکار پارالمپیکی که مدال برنزش، نقره شد: خواب می بینم

ورزشکار پارالمپیکی که مدال برنزش، نقره شد: خواب می بینم

10 مرداد 1398

سایت کمیته پارالمپیک آسیا روز گذشته (سه شنبه) نمونه دوپینگ ورزشکار ازبکستانی که در بازی های پاراآسیایی جاکارتا حضور داشت را مثبت اعلام کرد و بر همین اساس مدال نقره پرش طول سومین دوره این بازی ها به «زهرا برناکی» رسید.

 

برناکی : هر چند روز گذشته برخی از دوستان و فدراسیون این خبر را اعلام کردند اما هیچ وقت آن را باور نکردم و تصورم این بود که رویا است اما انتشار آن در رسانه ها و پیگیری خبرنگاران موجب شد تا به این باور می رسم که  این رویا به درستی تعبیر شده است.

 

وی ادامه داد: در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا «کامالاخون عبداللهیوا» ورزشکار ازبک توانست ۱۱ سانتی متر بیشتر از من رکورد ثبت کند و هیچگاه تصور نمی کردم جابجایی صورت گیرد. اما در کمتر از یکسال این اتفاق رخ داد.

 

دارنده مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا افزود: به گمانم ورزشکار ازبکستان ناخواسته در دام مواد نیروزا (دوپینگ) افتاده است زیرا ورزش‌های المپیکی فراتر از رقابت هستند و  بعد اخلاق و از خودگذشتگی در آن برجستگی دارد.

 

برناکی گذری بر تغییر رنگ مدال های ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن زد و گفت: شاید همزمانی مثبت اعلام شدن نمونه دوپینگ «کامالاخون» و «آرتور تایمازوف» اتفاقی بوده است امااین اتفاق پیام آور شادی برای ورزش ایران بود.

 

او با اشاره به معلولیتش عنوان کرد: از ناحیه دست معلول هستم اما ورزش این معلولیت ها را کمرنگ کرده است. سال ۹۰ به کمک مددکارم به ورزش روی آوردم و در نهایت با استعدادیابی هایی که انجام شد توانستم تا سال ۹۲ به عنوان قهرمانی ایران دست پیدا کنم.

 

قهرمان پرش طول زنان معلول ایران در پایان تصریح کرد: یک مصدومیت دارم که امیدوارم تا شهریور ماه بهبود پیدا کند. امیدوارم در رقابت های انتخابی تیم ملی بتوانم ورودی مسابقات جهانی امارات که آبان ماه برگزار می شود کسب کنم.

 

زهرا برناکی دو و میدانی‌کار پارالمپیکی ایران در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ با پرشی به طول ۴.۵۱ سوم شد. در این بخش ورزشکاران ازبکستان و سریلانکا با رکوردهای ۴.۷۱ و ۴.۶۲ متر اول و دوم شدند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است