روابط عمومی ها و رسانه ها روایت عادلانه ای از تجربه و زندگی واقعی معلولان ارایه کنند

روابط عمومی ها و رسانه ها روایت عادلانه ای از تجربه و زندگی واقعی معلولان ارایه کنند

17 مرداد 1398

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در حاشیه بازدید از مجتمع نیکوکاری رعد: - روابط عمومی ها به کمک رسانه ها می توانند کلیشه های منفی در حوزه معلولیت را از بین ببرند و با آگاهی رسانی در خصوص حقوق افراد معلول و تغییر نگرش های منفی به ایجاد جامعه ای فراگیر برای همه کمک کنند.

   رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در حاشیه بازدید از مجتمع نیکوکاری رعد با بیان این مطلب که بیش از یک میلیارد نفر (15 درصد) از جمعیت جهان را افراد معلول تشکیل می دهند، یاد آور شد: روابط عمومی ها و رسانه ها با کمک هم می توانند از فرصت های موجود برای برجسته کردن کاستی ها و نگرانی های معلولان تلاش کنند و روایت عادلانه ای از تجربه و زندگی واقعی آنها ارایه نمایند.

مهدی باقریان با اشاره به "مدل اجتماعی معلولیت"، افزود: الگوی اجتماعی معلولیت، درک مثبت جامعه از ناتوانی را برجسته می کند و راه را برای ورود و توانمندسازی بیشتر افراد معلول برای زندگی بهتر و برابر با افراد غیرمعلول باز می کند.

وی در خصوص نقش روابط عمومی برای تغییر نگرش منفی جامعه نسبت به مساله ناتوانی اظهار داشت: روابط عمومی ها به کمک رسانه ها می توانند کلیشه های منفی در حوزه معلولیت را از بین ببرند و با آگاهی رسانی در خصوص حقوق افراد معلول و تغییر نگرش های منفی به ایجاد جامعه ای فراگیر برای همه کمک کنند.

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در پایان گفت: انجمن متخصصان روابط عمومی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، شرایط لازم را برای حضور موسسات خیریه از جمله مجتمع نیکوکاری رعد برای عضویت در انجمن و شرکت در جشنواره ها، گردهمایی ها و کارگاه های آموزشی این انجمن را فراهم کرده است.

در ادامه این نشست، رضا سخن سنج مدیر روابط عمومی مجتمع رعد ضمن استقبال از توسعه همکاری های فی مابین از جمله جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، گفت: با توجه به محتوای تولید شده در روابط عمومی مجتمع رعد، برگزاری این جشنواره فرصتی فراهم می‌آورد تا فعالیت‌های روابط عمومی این مجتمع در یک نهاد تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرد و نکات قوت و ضعف هر فعالیت بررسی شود.

وی افزود: چنانچه در آینده این امکان فراهم شود انتشارات روابط عمومی مؤسسات خیریه و سمن‌ها در یک گروه خاص داوری شود از منظر اثربخشی اجتماعی، جذب مخاطب، تغییر الگوی رفتاری جامعه و ترویج مشارکت اجتماعی، داده‌های مثبتی به روابط عمومی‌های این حوزه منتقل خواهد کرد.

همچنین در این نشست محمد رضا دشتی کارشناس روابط عمومی مجتمع رعد گفت: نقش روابط عمومی ها در ایجاد تغییر نگرش جامعه نسبت به توانمندی های افراد دارای معلولیت و به رسمیت شناختن حقوق این افراد بسیار موثر است. در واقع رسالت مهمی که در روابط عمومی ها بر عهده دارند همان تعریف کلاسیک از روابط عمومی است یعنی سازمانی که بتواند پل ارتباطی برای انتقال پیام افراد دارای معلولیت به جامعه باشند. این پیام و نحوه ارائه آن به جامعه امروزی به خصوص در کشورهای رو به توسعه حایز اهمیت ویژه ای است.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است