ارایه خدمات ویژه معلولان در کمتر از نیمی از ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه‌ها

ارایه خدمات ویژه معلولان در کمتر از نیمی از ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه‌ها

19 مرداد 1398

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در کمتر از ۵۰ درصد ایستگاه های راه آهن و فرودگاه های کشور سرویس خدمات ویژه معلولین ارایه می شود.

به گزارش ایسنا مهدی جمالی‌نژاد در هشتمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشورتاکیدکرد: ارایه خدمات ویژه معلولان در دانشگاه‌های دولتی و آزاد از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری و گزارش شده است.

وی با اشاره به بررسی ۵۵۸ واحد دانشگاهی آزاد در کشور گفت: فقط ۶۴ درصد ورودی‌های این واحدها، ۱۸ درصد سرویس‌های بهداشتی، ۳۹ درصد آسانسورها و ۴۴ درصد سطوح شیبدار مناسب‌سازی شده و این پایش در دانشگاه‌های دولتی هنوز انجام نشده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: ارایه خدمات ویژه معلولان در امور بانکی از بانک مرکزی پیگیری می‌شود و نتایج جلسات مرتبط با حوزه گردشگری و مناسب سازی اماکن مربوطه به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه آتی ستاد ارایه شود.

 وی تاکیدکرد: از ۱۰۴ ایستگاه راه آهن و ۵۴ فرودگاه کشور، کمتر از ۵۰ درصد سرویس خدمات ویژه معلولان را دارند که زیبنده کشورمان نیست.

 جمالی‌نژاد پیگیری تدوین استاندارد بالابرها از سازمان ملی استاندارد و مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی و پیگیری رعایت ضوابط معلولان در ساخت و سازها بویژه در شهرها و روستاهایی که درگیر سیلاب بوده‌اند را خواستار شد.

 

 وی در ادامه اظهار کرد: کمیته فنی و تحقیقاتی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با حضور معاونان شهرسازی و معماری شهرداری‌های کلانشهرهای کشور، نمایندگان سازمان حمل و نقل جاده‌ای، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت فرودگاههای کشور، سازمان ملی استاندارد و سازمان بنادر و کشتیرانی تشکیل شود.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: از ظرفیت پژوهشی دانشگاهها در زمینه مناسب‌سازی نیز استفاده شود.

 

جمالی نژاد از برگزاری جشنواره فیلم‌های کوتاه با موضوع تشویق و ترویج مناسب‌سازی توسط سازمان های مردم نهاد عضو ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در سال آینده خبر داد.

 

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشورهمچنین اعلام کرد: ضوابط و مقررات در حوزه مناسب سازی به هنگام شده و در فرآیند طرح و تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد.

 

 رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: در ۷۶ درصد شهرداری ها چک لیست مناسب سازی در فرآیند صدور پروانه ساختمانی اعمال می شود.

 

جمالی‌نژاد همچنین از ارزیابی عملکرد و نحوه تشکیل ستادهای استانی هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: استان های چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کرمان رتبه های اول تا سوم را به دست آورده‌اند و استان سمنان کم کارترین استان در این موضوع بوده است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است