پاراکانو ایران دو سهمیه پارالمپیک از مسابقات جهانی کسب می‌کند

پاراکانو ایران دو سهمیه پارالمپیک از مسابقات جهانی کسب می‌کند

27 مرداد 1398

مسعود مهدوی نیا، در مورد شرایط تیم ملی پاراقایقرانی ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهانی و انتخابی پارالمپیک گفت: هر سه ورزشکار اعزامی به این رقابت ها در بخش پاراکانو اما در کلاس های مختلف با حریفانشان رقابت خواهند داشت. در هر کلاس ۱۰ نفر صاحب سهمیه المپیک می شوند. ۶ نفر از آنها در همین دوره مسابقات جهانی که به میزبانی مجارستان برگزار می شود، مشخص خواهند شد. ۴ نفر دیگر در مسابقات جهانی سال آینده به میزبانی آلمان. 

 

وی با یادآوری اینکه شهلا بهروزی راد، اسلام جاهد و نادر عیوضی ورزشکاران ایران در مسابقات جهانی پاراکانو و انتخابی پارالمپیک هستند، خاطرنشان کرد: هر سه ورزشکار ما در بهترین شرایط آمادگی قرار دارند. به خصوص شهلا بهروزی راد که نسبت به همیشه خیلی آماده تر است. هر ورزشکاری را باید  نسبت به موقعیت مشابه خودش مقایسه کرد. بهروزی راد این روزها نسبت به چهار سال پیش که در رقابت های قهرمانی جهانی و انتخابی پارالمپیک (ایتالیا) شرکت کرد، آمادگی بهتری دارد. بهبود ۲ ثانیه ای رکورد وی گویای همین مسئله است. 

 

سرمربی تیم پاراکانو ایران با بیان اینکه عیوضی و جاهد هم نسبت به همیشه در موقعیت آمادگی بهتری قرار دارند، تاکید کرد: قطعا از مسابقات جهانی پیش رو صاحب سهمیه خواهیم شد. شهلا بهروزی راد تنها نماینده ایران در پارالمپیک ریو بود. امید خیلی زیادی داریم وی در همین رقابت ها برای دومین بار صاحب سهمیه پارالمپیک شود. ضمن اینکه نسبت به کسب سهمیه در بخش مردان هم خوشبین هستیم. 

 

مهدوی نیا گفت که پیش بینی می شود تیم پاراکانو ایران از حضور در مسابقات انتخابی پارالمپیک صاحب دو سهمیه در بخش مردان و بانوان شود.  وی با بیان اینکه در این صورت هم حضور با قدرت در رقابت های جهانی سال آینده در برنامه خواهد بود، تصریح کرد: مسابقات جهانی ۲۰۲۰ پیش از پارالمپیک توکیو و برای تعیین تکلیف سهمیه های باقی مانده برگزار می شود. از حالا برای چگونگی حضور در آن رقابت ها و اینکه نفرات جدیدی مانند سارا عبدالملکی، خانم سلطانی و امین آق مند را در اختیار داشته باشیم، برنامه ریزی شده است تا اینگونه فرصت کسب سهمیه بیشتری برای پارالمپیک داشته باشیم. 

 

سرمربی تیم ملی پاراکانو گفت: اینکه در مجارستان کسب سهمیه کنیم برایمان اهمیت زیادی دارد چراکه بخشی از دغدغه ما برای پارالمپیک برطرف می شود. همچنین ورزشکاران صاحب سهمیه یک سال فرصت خواهند داشت برای پارالمپیک آماده شوند.

 

مسابقات آب های آرام قهرمانی جهان ۳۰ مرداد تا ۳ شهریورماه در مجارستان برگزار می شود. این رقابت ها اولین میدان توزیع سهمیه پارالمپیک برای پارالمپیک توکیو به حساب می آید.

 

ملی پوشان ایران در ۴ ماده این مسابقات شرکت می کنند. نادر عیوضی در ماده KL۳ مردان، شهلا بهروزی راد در ماده KL۳ بانوان و اسلام جاهدی در مواد KL۲ و VL۲ مردان حضور خواهند کرد.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است