۹۲ مسکن ویژه خانواده معلولان در استان بوشهر ساخته شد

۹۲ مسکن ویژه خانواده معلولان در استان بوشهر ساخته شد

4 شهریور 1398

 غلامرضا زارعی  در نشست با مسئولان بنیاد مسکن استان بوشهر با بیان اینکه در هفته دولت 154  پروژه در روستاهای استان با  اعتبار 21.9 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: در راستای اجرای  طرح بهسازی و اقدام ملی مسکن  4800 واحد مسکونی در  روستاها و شهرهای استان بوشهر ساخته می‌شود.

 

وی، از ابلاغ 20 میلیارد ریال اعتبار برای عمران روستاها خبر داد و بیان کرد: این اعتبار برای پیشگیری از سیل و اجرای طرح‌های سیل‌بند و محافظت روستاهای در مسیر سیل هزینه می‌شود.

 

معاون عمرانی بنیاد مسکن استان بوشهر از توزیع قیر رایگان برای عمران و آبادانی روستاها خبر داد و بیان کرد:برای بهسازی معابر روستایی سهم قیر رایگان استان بوشهر به میزان پنج میلیارد تومان بود که با تلاش صورت گرفته به 35 میلیارد تومان افزایش یافت.

 

زارعی با بیان اینکه همین میزان اعتبار دهیاری‌ها برای  اسفالت معابر روستایی تخصیص می‌‌دهند گفت: سهمیه قیر رایگان استان بوشهر نسبت به سهمیه ابلاغی 7 برابر شد و این در حالی است که با مشارکت دهیاری‌ها به 70 میلیارد تومان افزایش یافت.

 

وی، با اشاره به اینکه با این میزان قیر رایگان 230 کیلومتر معابر روستایی اسفالت می‌شود گفت: اجرای طرح‌های هادی تنها اسفالت معابر روستایی نیست بلکه سرفصل‌های توسعه پارک‌ها و زمین‌های ورزشی در روستاها مد نظر است.

 

معاون عمرانی بنیاد مسکن استان بوشهر از ساخت 300 بوستان و 170 زمین ورزشی در روستاهای استان بوشهر خبر داد و افزود: کانال کشی، ایجادسیل‌بند، پل، معابر روستایی و دیگر پروژه‌ها در  روستاها در دستور کار قرار دارد.

 

زارعی، از ساخت منازل ویژه خانواده‌های دو معلول به بالا خبر داد و خاطر نشان کرد:  از 134 واحد مسکن روستایی استان بوشهر ویژه خانواده‌های با 2 فرد معلول به بالا تاکنون 92 واحد آن ساخته و تحویل  شده است.

 

وی، افزود: این واحدهای مسکونی طبق تفاهم‌نامه منعقد شده  با همکاری سازمان بهزیستی و با کمک‌های بلاعوض و پرداخت تسهیلات کم بهره با زیربنای 50 متر مربع ساخته شده است.

 

منبع : تسنیم

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است