شنا در بین رشته‌های حمایتی کمیته ملی پارالمپیک قرار گرفت

شنا در بین رشته‌های حمایتی کمیته ملی پارالمپیک قرار گرفت

13 شهریور 1398

«حمید شریفیان» با اشاره به سیاست کیفی‌گرایی کمیته ملی پارالمپیک اظهار داشت: درست است که ملاک این کمیته برای اعزام‌ها کسب مدال و رسیدن به سکو است اما ورزشکاران رشته‌هایی که توانایی افتخارآفرینی در سطح بازی‌های پاراآسیایی دارند در قالب سیاست حمایتی به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اعزام خواهند شد.

 

وی با اشاره به نتایج شناگران معلول ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا عنوان کرد: شناگران معلول ایران در جاکارتا مدال‌های زیادی کسب کردند به گونه‌ای که «شاهین ایزدیار» با ۶ طلا تاریخ ساز شد. همچنین «محمد حسین کریمی جهان آبادی» مدال برنز کسب کرد و توانست چند رکورد ورودی رقابت‌های جهانی را به دست آورد. رکوردهایی که اگر در مسابقات قهرمانی جهان در انگلیس تکرار کند بدون شک در بین فینالیست‌ها قرار خواهد گرفت.

 

شریفیان ادامه داد: پس از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا برخی از شناگران در اردوهای غیر متمرکز حضور داشتند و این موجب شد تا نظارت بر عملکرد آنان کم باشد اما کریمی یک ورزشکار حرفه‌ای به شمار می‌رود. این شناگر تمام برنامه‌های تمرینی را از من گرفت و به صورت انفرادی اجرا کرد. هم اکنون نیز وی به همراه ۲ شناگر معلول دیگر در اردوی متصل به اعزام رقابت‌های قهرمانی جهان لندن قرار دارد. بدون شک تلاش‌های او در رقابت‌های قهرمانی جهان بدون نتیجه نخواهد بود و به احتمال زیاد در بین پنج نفر برتر قرار خواهد گرفت.

 

شریفیان در ادامه افزود: اگر این شناگر ملی‌پوش ایران بتواند رکوردهای جاکارتا ۲۰۱۸ را تکرار کند کریمی یکی از مسافران توکیو ۲۰۲۰ خواهد شد. مسافرانی که در دایره سیاست‌های مدالآوری قرار نخواهند گرفت بلکه در راستای سیاست‌های حمایتی و تجربه میدان‌های جهانی به ژاپن خواهد رفت.

 

براساس سیاست‌های کمیته ملی پارالمپیک اعزام به بازی های توکیو ۲۰۲۰ کیفی خواهد بود و ورزشکارانی که بتوانند حد نصاب رسیدن به سکو را کسب کنند اعزام آنان حتمی است. البته «هادی رضایی» دبیر اجرایی این کمیته عنوان کرد: در کنار این سیاست برخی از رشته‌ها با نگاه حمایتی به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اعزام می‌شوند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است