نوع نگاه به اشتغال در استان یک معضل در استان است / مراکز خاصی برای آموزش فنی‌وحرفه‌ای معلولین وجودندارد

نوع نگاه به اشتغال در استان یک معضل در استان است / مراکز خاصی برای آموزش فنی‌وحرفه‌ای معلولین وجودندارد

16 شهریور 1398

زهرا توکلی در دیدار با رئیس کانون کاریابی کشور با بیان اینکه گروههای خاصی مخاطب بهزیستی هستند، اظهار کرد: اکثر اقشار آسیب دیده (معلولین، زنان، کودکان و سالمندان) تحت حمایت این سازمان هستند.

 

اوبا اشاره به اینکه دغدغه اصلی سازمان بهزیستی توانمند سازی به ویژه اشتغال جامعه هدف است، ادامه داد: سالیانه در کشور و استان وام‌های خوداشتغالی تزریق می‌شود تا افراد در محدوده توانمندی‌های خود به استقلال مالی برسند.

 

 مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: معضل جدی‌تری در استان وجود دارد و آنهم نوع نگاه به اشتغال است، حتی در نسل جوان و سالم که اشتغال را در استخدام دولتی می بینند.

 

توکلی تصریح  کرد: چنانچه میلیاردها تومان سرمایه وجود داشته باشد ولی انگیزه ای نباشد که سرمایه را تبدیل به یک اشتغال پایدار نماید راه به جایی نخواهیم برد.

 

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی بسیار جدی است، اظهار کرد: چنانچه یک معلول یا زن سرپرست خانوار به اشتغال پایدار برسد توانسته‌ایم آسیب‌اجتماعی را کاهش دهیم.

 

توکلی  با بیان اینکه مراکز خاصی برای آموزش فنی‌وحرفه‌ای معلولین نداریم، یاد آور شد: بهزیستی در مراکز تحت نظارت خود به شکل توانبخشی، آموزش‌های پیش حرفه‌ای را در کنارخدمات توانبخشی به معلولین ذهنی ارائه می‌دهد که تعداد بسیاری از آنها به توانمندی رسیده اند.

 

منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است