حمایت مالی بهزیستی آذربایجان شرقی از کارفرمایانی که معلول استخدام کنند

حمایت مالی بهزیستی آذربایجان شرقی از کارفرمایانی که معلول استخدام کنند

30 شهریور 1398

محسن ارشدزاده ، با بیان اینکه در 10 سال اخیر به تامین مسکن بیش از 8 هزار و 200 فرد معلول تحت پوشش این سازمان کمک کردیم، اظهار داشت: برای تامین مسکن معلولین و مددجویان این سازمان، به هر فرد معلول مبلغ 10 میلیون تومان و خانواده‌هایی که دارای دو فرد معلول و بیشتر هستند، در شهرها مبلغ 30 میلیون تومان و در روستاها مبلغ 18 میلیون تومان کمک بلاعوض می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: برای دریافت وام احداث مسکن که توسط بنیاد مسکن با بهره چهاردرصد به مبلغ 40 میلیون تومان پرداخت می‌شود، معلولین و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در اولویت هستند.

 

ارشدزاده افزود: علاوه بر صدور پروانه و عوارض شهرداری، چه شهری و چه روستایی، که برای معلولین رایگان است؛ کلیه انشعابات آب و برق و گاز و فاضلاب نیز برای این قشر از جامعه رایگان است.

 

وی به دلیل عدم پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به خانواده معلولین اشاره کرد و افزود: سیاست اصلی این سازمان کمک به خود فرد معلول است؛ چرا که در صورت پرداخت تسهیلات به خانواده معلول، بعد از فوت سرپرست خانوار، وراث، خانه مذکور را بین خود تقسیم کرده و در حق فرد معلول ظلم می‌شود.

 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در ادامه به توانمندسازی معلولین اشاره کرد و گفت: علاوه بر تامین مسکن معلولین، برای تسهیل گری اشتغال این قشر از جامعه تلاش می‌کنیم و اگر معلولی شرایط اشتغال را داشته باشد به کارفرما معرفی کرده و به مدت یک سال آن را پیگیری می‌کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: کارفرمایانی که معلول معرفی شده توسط سازمان بهزیستی را به کار مشغول کنند، این سازمان به ازای هر فرد معلول مبلغ 50 میلیون تومان وام بدون بهره با کارمزد دو الی چهار درصد به کارفرما می‌دهد. همچنین حق بیمه فرد معلول را به مدت پنج سال تقبل می‌کند.

 

ارشدزاده افزود: اگر معلولی مایل به خوداشتغالی باشد، سازمان بهزیستی تسهیلات ذکر شده را به خود فرد معلول می‌دهد و اگر معلولی شرایط اخذ وام مانند تهیه ضامن را نداشته باشد که به عنوان معلولین صعب الاشتغال شناخته می‌شوند، این سازمان بر اساس امکانات دولت سرمایه بلاعوض به مبلغ پنج الی ده میلیون تومان به ازای هر فرد معلول پرداخت می‌کند.

 

منبع : تسنیم

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است