رضایی: گله‌ای برای دیرکرد واریز بودجه پارالمپیک نداریم/ به فدراسیونها یک ماه فرصت می‌دهیم

رضایی: گله‌ای برای دیرکرد واریز بودجه پارالمپیک نداریم/ به فدراسیونها یک ماه فرصت می‌دهیم

14 آبان 1398

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری که امروز در محل آکادمی ملی پارالمپیک برگزار شد گفت: استعفای رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان یک مسئله شخصی است و در جریان استعفای وی نبودیم.

 

 هادی رضایی در نشست خبری که امروز در محل آکادمی ملی پارالمپیک برگزار شد در خصوص استعفای حمیدعلی صمیمی افزود: استعفای وی از ریاست فدراسیون جانبازان و معلولان یک مسئله شخصی است و ما در جریان استعفای وی نبودیم، همانطور که در جریان انتخاب وی به عنوان سرپرست فدراسیون از سوی وزارت ورزش و جوانان نبودیم.

 

وی گفت: با توجه به اینکه تقریبا ۹ ماه به شروع بازی‌های پارالمپیک توکیو زمان داریم امیدوارم سیاست وزارت ورزش و جوانان و همکاری وزارت با ما به گونه‌ای باشد که به ورزش جانبازان و معلولان آسیبی وارد نشود.

 

رضایی درباره بودجه کمیته ملی پارالمپیک و واریز تنها ۳۵ درصد بودجه در سال جاری اظهار کرد: ما هیچ گله‌ای برای دیرکرد واریز بودجه خود نداریم اما اگر مسئولین انتظار کسب مدال از ما دارند باید بودجه را مشخص کنند تا ما بر اساس برنامه ریزی که برای کسب سهمیه و شرکت در مسابقات انجام داده‌ایم مشکلی برای کسب مقام در رشته‌های مختلف نداشته باشیم. ما تا زمان شروع بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ تقریبا هشت ماه فرصت داریم و تا سه ماه دیگر فرصت داریم تا کسب سهمیه کنیم. ما بر اساس بودجه‌ای که پیش بینی شده برنامه ریزی خود را انجام دادیم.

 

بدون شک عدم واریز به موقع بودجه سبب می‌شود تا ما برای اعزام رشته‌های خود جهت کسب سهمیه اولویت بندی انجام دهیم. باز هم می‌گویم که ما گله مند نیستیم اما انتظار دارم بودجه به موقع پرداخت شود تا از برنامه‌های خود عقب نمانیم. در حال حاضر پول مسئله اصلی ما نیست. مسئله اصلی مدیریت و برنامه ریزی است.

 

رضایی همچنین در خصوص اعتراض برخی از ورزشکاران پارالمپیکی که از سوی فدراسیون‌های تخصصی خود مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، اظهار کرد: طی سه روز گذشته که ستاد بازی‌های پارالمپیک با حضور رشته‌های پارالمپیکی و روسای فدراسیون‌ها برگزار شد اعلام کردیم اگر تا یک ماه دیگر فدراسیون‌های تخصصی که رشته‌های پارالمپیکی را تحت پوشش دارند خواسته‌های ما را اجرا کنند در خدمت آنها هستیم در غیر اینصورت کار اجرایی را خودمان پیش خواهیم برد و این را به تمام فدراسیون‌هایی که ورزشکاران پارالمپیکی را تحت پوشش دارند اعلام کردیم. بنابراین فدراسیون‌ها یک ماه فرصت دارند تا به خواسته‌های ما پاسخ مثبت بدهند.

 

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به این پرسش که با توجه به انتقال هشت رشته به فدراسیون‌های تخصصی و انتقادهای ایراد شده درباره عدم رسیدگی به ورزشکاران از سوی فدراسیون تخصصی و یا کمیته ملی پارالمپیک در این زمینه اقدام خاصی را انجام نخواهد داد، گفت: بحث انتقال هشت رشته به فدراسیون‌های تخصصی نه تصمیم کمیته ملی پارالمپیک است و نه وزارت ورزش و جوانان بلکه نظر کمیته بین‌المللی پارالمپیک بر این بوده تا رشته‌های جانبازان و معلولان تحت پوشش فدراسیون‌های تخصصی خود قرار بگیرد. تا پایان سال نیز چهار رشته وزنه برداری، تیراندازی، جودوی نابینایان و دوومیدانی نیز به فدراسیون‌های تخصصی خود انتقال داده خواهند شد. این مسئله از سال ۲۰۰۹ شروع شده و دست کمیته ملی پارالمپیک نیست. البته ما قبول داریم هنوز زیرساخت‌ها در ورزش ایران برای این انتقال فراهم نشده اما ماموریتی است که کمیته بین‌المللی پارالمپیک دنبال می‌کند و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم باید آن را اجرا کنیم.

 

وی در پایان افزود: رشته جودوی نابینایان نیز بعد از بازی‌های پارالمپیک توکیو به فدراسیون جودو انتقال داده خواهد شد و تا آن زمان تحت حمایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک است اما بعد از پارالمپیک توکیو زیر نظر فدراسیون جهانی قرار خواهد گرفت. به هر صورت ما تلاشمان بر این است تا بتوانیم امکانات خوبی را برای ورزشکاران معلول و نابینا فراهم کنیم.

 

وی در پایان با بیان اینکه هیچ کدام از ورزشکاران پارالمپیکی در پارالمپیک توکیو کلاس بندی نمی‌شوند، افزود: بر اساس سیاست کشور میزبان و بر خلاف دوره‌های قبلی که ورزشکاران یک هفته قبل از شروع بازی‌های پارالمپیک کلاس بندی می‌شدند، امسال آنهایی که از نظر کلاس بندی مورد تایید قرار دارند مشکلی برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک توکیو نخواهند داشت اما سایر ورزشکاران که کلاس بندی آنها ایراد داشته باشد قبل از شرکت در پارالمپیک توکیو باید در یک مسابقه رسمی شرکت کنند تا کلاس بندی آنها مورد تایید کمیته بین‌المللی پارالمپیک قرار بگیرد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است